کد خبر: ۳۸۳۷۵۴
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
در این مطلب به ۵ افزونه محبوب کروم اشاره شده است که می‌تواند هر کدام یک خطر جدی برای رایانه شما باشد.
۵ افزونه محبوب کروم رایانه شما را به خطر می‌اندازند
تخمین زده می‌شود که حدود ۱۳۷۰۰۰ افزونه برای Google Chrome در دسترس است، بنابراین همه آن‌ها نمی‌توانند همواره مفید باشند. در حالی که بسیاری از آن‌ها فوق‌العاده مفید، ایمن و حتی سرگرم‌کننده هستند، موارد دیگری نیز وجود دارند که اساسا به بدافزار، ردیابی و کلاهبرداری می‌رسند. تشخیص این‌ها معمولا بسیار آسان است، اما تعداد انگشت شماری از گزینه‌های بسیار محبوب ظاهرا عملیات‌های کم‌کلید و بسیار زیرکانه را در مجموع ۱.۴ میلیون کاربر خود اجرا می‌کنند و اگر شما یکی از این کاربران هستید، در صورت تمایل آن را حذف کنید.

همانطور که اولین بار توسط McAfee فاش شد و متعاقبا توسط Ars Technica گزارش شد، پنج افزونه (Netflix Party، Netflix Party ۲، FlipShope، Full Page Screenshot Capture و AutoBuy Flash Sales) به طور مخفیانه تاریخچه مرورگر نصب کنندگان را ردیابی کرده و کد جاوا اسکریپت را به برخی از سارقان الکترونیکی تزریق می‌کنند، به عنوان مثال اگر شخصی از یک سایت خاص بازدید کند، برنامه‌های افزودنی مورد نظر کدی را وارد می‌کنند که کوکی‌های دامنه را تغییر می‌دهد تا طراحان آن بتوانند پرداخت‌های وابسته را برای هر خریدی دریافت کنند، افزونه‌ها همچنین به همراه شناسه‌های منحصربه‌فرد دستگاه‌ها از جمله کشور، شهر و کد پستی ارسال می‌شوند.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که این برنامه افزودنی نتفلیکس پارتی افزونه‌ای است که پیش از این به نام Netflix Party شناخته می‌شد، اکنون Teleparty نامیده می‌شود که در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون نصب دارد. استفاده از Teleparty ایمن است.

یکی از سخنگویان گوگل تایید کرد که این پنج افزونه از فروشگاه وب کروم خارج شده‌اند و دیگر در دسترس عموم نیستند. گفته می‌شود هر کاربری که پیش از این یکی از آن برنامه‌ها را دانلود کرده باشد، باید خود برنامه‌های افزودنی را حذف کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: