یک کارشناس اقتصادی در تمجید از طرح بانک سپه
کد خبر: ۳۸۳۷۹۶
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
0
آقا بزرگی با تحسین از اقدام بانک سپه اظهار داشت: این اقدام بانک سپه بسیار شایسته است. این عمل در مدار قرار گرفتن موضوع فعالیت بانک‌ها است.
اقدام بسیار شایسه‌ای رخ داده است
امروزه شرایط اقتصادی به اندازه‌ای بی ثبات شده که امکان برنامه ریزی برای آینده و مدیریت درآمد وجود ندارد. آشفته بازار اقتصادی و ناتوانی دولت درکنترل قیمتها، باعث می‌شود تا مردم به محض آنکه مبلغ قابل توجهی بدست آوردند، به سوی خرید روی بیاورند، زیرا نگران بی ارزش شدن پول خود هستند. با توجه به جمعیت حقوق بگیر از شاغل تا بازنشسته، امکان پس انداز برای حقوق بگیران وجود ندارد و به همین دلیل حقوق بگیران بدنبال دریافت وام هستند تا نیاز‌های زندگی خود به ویژه نیاز‌های آنی را تامین کنند، زیرا در این صورت ناچار می‌شوند بخشی از حقوق خود را بابت اقساط وام بپردازند.


در همین رابطه «فردین آقا بزرگی»، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبر نگار پول نیوز در ارتباط با اجرای طرح‌های تسهیلاتی تشویقی برای مشتریان توسط بانک سپه گفت: این طرح‌ها اسامی مختلفی دارد و هرکدام از بانک‌ها سعی می‌کنند یک ابتکار عملی به خرج داده و جذب مشتری کنند.
 

وی افزود: الزام به رعایت قوانین و مقررات از جانب بانک مرکزی مسئله اول و به نسبت بنیه مالی و امکاناتی که هر بانکی دارد در حوزه رقابتی بخش دیگر ماجرا است. امکاناتی که بانک‌ها از برخی دریافت کرده و به عنوان تسهیلات در طرح‌های گوناگون برای مشتریان خود قائل می‌شوند.


آقا بزرگی خاطرنشان کرد: تنها راهکار افزایش بهره‌وری و داخل مدار قرار گرفتن موضوع فعالیت بانک‌ها این است که به این بحث اعطای تسهیلات و همزمان دریافت سپرده و منابع نقد از جانب سپرده‌گذران روی بیاورند و به ازای آن با حداکثر ابتکار عملی که به خرج می‌دهند تسهیلات در اختیار نیازمندان قرار بدهند.


این کارشناس مسائل بانکی تصریح کرد: بازار پول و بانک وظیفه تامین مالی در بازه کمتر از یک سال است. اگر قرار بر این باشد که هر بانکی به هر دلیلی حتی به مصلحت سهام‌دارانش سرمایه‌گذاری‌هایی خارج از موضوع فعالیت انجام دهد، به همان گرفتاری‌هایی دچار خواهد شد که اغلب بانک‌های ما دچار شده‌اند. مثل دارایی‌های رسوب پیدا کرده در ترازنامه بانک‌ها و همچنین زیان کل انباشه بانک‌ها که به گفته برخی بالای ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است.

 
 

آقا بزرگی گفت: این طرح‌هایی که بانک‌ها می‌دهند موضوع اصلی فعالیت بانک‌ها است. باید در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی و ساست‌های پولی و مالی کشور تسهیلات را به بهترین شکل ممکن و با کمترین هزینه امکان‌پذیر از جانب بانک در اختیار علاقه‌مندان بگذراند.


وی با هشدار به بانک‌ها تاکید کرد: خارج از این در هر موضوع فعالیتی و تراکنشی صورت بگیرد، موجبات برهم خوردن سیاست‌های پولی و حتی متضرر شدن سهام داران بانک‌ها خواهد شد.


آقا بزرگی با تحسین از اقدام بانک سپه اظهار داشت: این اقدام بانک سپه بسیار شایسته است. این عمل در مدار قرار گرفتن موضوع فعالیت بانک‌ها است. هرچند موضوع فعالیت بدیهی است، اما به دلیل این که در گذشته این مسائل صورت نمی‌پذیرفت اکنون کمترین آن به چشم می‌آید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: