اجرای مانور
کد خبر: ۳۸۳۷۹۷
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
0
معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از طراحی تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران خبر داد.
زلزله در تهران
«مجید آرون» معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار کرد: طراحی تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران در پاییز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این تمرین دورمیزی با در نظر گرفتن پیامد‌های ناشی از وقوع زلزله با بزرگای ۴.۵ در مقیاس ریشتر در اثر فعال شدن گسل مشاء و با هدف ارتقاء سطح آمادگی ارکان سیستم مدیریت بحران کلانشهر تهران و فعال سازی ساختار فرماندهی یکپارچه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در مواجهه با حوادث و سوانح شهر تهران برنامه ریزی شده است و با مشارکت سازمان‌های تخصصی مدیریت بحران شهر تهران در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

آرون افزود: به همین منظور نشست هماهنگی اجرای تمرین سراسری دورمیزی زلزله در کلانشهر تهران با حضور نمایندگان سازمان‌های تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در محل مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد و در این نشست ضمن تشریح روند اجرای تمرین، سهم و نقش کارگروه‌های تخصصی و ستاد‌های مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه کلانشهر تهران به دلیل واقع شدن در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز و وجود گسل‌های اصلی (مشاء، شمال تهران، ری) و متعدد فرعی دارای شرایط ویژه‌ای است، تصریح کرد: تهران با دارا بودن بیشترین جمعیت شهری در کشور، تمرکز اکثر مراکز سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در آن و موقعیت ویژه‌ی زمین شناسی، از جمله نقاط بسیار حساس و در معرض خطر‌های ناشی از رویداد زمین لرزه‌های بزرگ بشمار می‌آید.

آرون اظهار کرد: در چنین شرایطی تلاش برای ارتقاء سطح آمادگی و افزایش تاب آوری، نیازمند برنامه ریزی مستمر و هدفمند است که یکی از روش‌های دستیابی به این هدف برگزاری تمرین است تا بتوان از طریق شبیه سازی وقوع حوادث، نحوه بکارگیری نیروها، تجهیزات و بستر‌های ارتباطی را مورد آزمون قرار داد و بر اساس آن بتوان جنبه‌های مختلف مقابله با بحران را تمرین و ارزیابی کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: