کد خبر: ۳۸۳۸۰۱
۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
آرتمیس یک، تقریباً آماده ارسال یک کپسول بدون خدمه اوریون در سفری ۴۲ روزه به ماه و بازگشت از آن است، اما این سفر فریبنده و ساده با ورود وحشتناک ۵۰۰۰ درجه به جو زمین همراه است.
همه چیز درباره آرتمیس ۱ قدرتمندترین موشک ناسا
قدرتمندترین موشک ناسا تقریباً آماده ارسال یک کپسول بدون خدمه اوریون در یک سفر ۴۲ روزه به ماه و بازگشت از آن است، اما این سفر فریبنده و ساده با ورود مجدد و وحشتناک ۵۰۰۰ درجه به جو زمین همراه است. این چیزی است که می‌توانید در این مأموریت تاریخی از فضا پیماب آرتمیس ۱ انتظار داشته باشید. سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) در ۱۶ اوت از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا خارج شد و به سکوی پرتاب ۳۹ B منتقل شد. این موشک در ۲۲ اوت پس از بررسی آمادگی پرواز آخرین برنامه برای پرتاب را دریافت کرد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود (SLS) با یک کپسول بدون خدمه اوریون که در بالای آن قرار گرفته است در روز دوشنبه ۲۹ اوت ساعت ۸:۳۳ صبح به وقت شرقی راه اندازی می‌شود. امکانات پشتیبانی برای ۲ سپتامبر و ۵ سپتامبر نیز برای این پرواز وجود دارد.

این پرتاب ۲۰/۴ میلیارد دلاری اوریون را به سفری ۴۲ روزه به ماه و بازگشت از آن می‌فرستد، در مأموریتی که این کپسول نیاز دارد تا مسافتی معادل ۱.۳ میلیون مایل (۲.۱ میلیون کیلومتر) را طی کند. سفینه وارد مدار ماه می‌شود و قبل از بازگشت به خانه چند هفته در آن قرار می‌گیرد. در ۱۰ اکتبر انتظار می‌رود اوریون با فرض اینکه از ورود مجدد به جو زمین و سپر حرارتی آن که باید دمایی معادل ۵۰۰۰ درجه فارنهایت (۲۷۶۰ درجه سانتیگراد) را تحمل کند وهمین طور سرعت ۲۵۰۰۰ مایل در ساعت (۴۰۰۰۰ کیلومتر در ساعت) هنگام برخورد به جو زمین جان سالم بدر ببرد باید در اقیانوس آرام فرود بیاید.

هدف از ماموریت آرتمیس ۱ چیست؟

آرتمیس ۱ دومین ماموریت آزمایشی است، اما اولین آزمایش یکپارچه (SLS) و اوریون خواهد بود. اولین بار در سال ۲۰۱۴ یک فضا پیما به این ماموریت آزمایشی در فضا فرستاده شده بود، اما در مورد (SLS) این اولین پرتاب آن خواهد بود. مایک سارافین، مدیر مأموریت آرتمیس ۱ در ناسا گفت: این ماموریتی است که واقعاً در آن کار‌های انجام نشده انجام می‌پذیرد و چیز‌هایی که ناشناخته مانده است قطعا شناسایی می‌شود. این راه مسیری را ایجاد می‌کند که مردم پرواز بعدی اوریون را با دقت دنبال کنند وبرای آن لحظه شماری کنند.

منظور سارافین از پرواز بعدی آرتمیس ۲ است که در آن یک کپسول اوریون سرنشین دار همان ماموریت را انجام خواهد داد. هر دوماموریت آرتمیس ۱ و ۲ ماموریت‌های پیشرو برای ماموریت آرتمیس ۳ هستند که در آن ناسا تلاش می‌کند یک مرد و یک زن را بر روی سطح ماه فرود بیاورد. آرتمیس ۲ در حال حاضر برای اواخر سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است، در حالی ماموریت آرتمیس ۳ ممکن است در سال بعد رخ دهد. برنامه آرتمیس در کل تلاش ناسا برای بازگرداندن انسان به محیط ماه است، اما برخلاف آپولو این ماموریت‌ها برای نگه داشتن انسان‌ها در آنجا طراحی شده اند. به همین منظور ناسا و شرکای بین‌المللی آن در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک ایستگاه فضایی قمری به نام Gateway هستند تا از فعالیت‌های روی ماه و اطراف آن پشتیبانی کند.
برچسب ها: موشک ، ناسا ، فضا ، پرتاب ، آزمایش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: