April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۸۶۱
۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
دومین تلاش ناسا برای انجام ماموریت آرتمیس یک و ارسال موشک اس ال اس همراه کپسول اوریون به مدار ماه به دلیل نشتی هنگام سوختگیری انجام نشد. این ماموریت احتمال دارد تا نیمه اکتبر انجام نشود.
پرتاب ابر موشک پروژه آرتمیس تا ماه آینده به تعویق افتاد
مقامات ناسا در یک کنفرانس خبری اعلام کردند این سازمان در هفته جاری تلاش دیگری برای پرتاب ابر موشک اس ال اس و کپسول بی سرنشین اوریون انجام نمی‌دهد.

روز گذشته پس از آنکه عملیات آرتمیس یک به دلیل نشتی سوخت هیدروژن انجام نشد، مقامات ناسا اعلام کردند احتمالا در ماه اکتبر پرتاب موشک به ماه را آزمایش می‌کنند.

ناسا در یک پست وبلاگی نوشت: تیم پروژه هنگام سوختگیری در قسمت مرکزی موشک SLS با نشتی هیدروژن مایع روبرو شدند. چند تلاش برای برطرف کردن این نشتی با شکست مواجه شد.

به گفته مایک سارافین مدیر ماموریت، آرتمیس یک نشتی هیدروژن بزرگ بود. در همین راستا ممکن است برای آزمایش‌های بیشتر و تعمیرات در فضای سرپوشیده موشک دوباره به داخل ساختمان مقر فضایی کندی برده شودد. در چنین وضعیتی ماموریت آرتمیس یک احتمالا تا قبل از نیمه اکتبر انجام نمی‌شود. مقامات ناسا طی روز‌های آینده درباره زمان انجام ماموریت تصمیم گیری می‌کنند.

بیل نلسون مدیر ناسا در این باره گفت:امروز نتوانستیم موشک را پرتاب کنیم. می‌توانیم بگویم تیم‌های پروژه دقیقا وظیفه خود را می‌دانند و من به آن‌ها افتخار می‌کنم. فقط به یاد داشته باشید موشک تا زمان مناسب پرتاب نخواهد شد.

دیروز دومین تلاش برای پرتاب موشک اس ال اس و کپسول بی سرنشین اوریون به ماه بود. پیش از آن و در هفته گذشته ناسا برای نخستین بار سعی کرد ماموریت آرتمیس یک را انجام دهد، اما به دلیل اختلالی در یکی از ۴ موتور ابر موشک ماموریت لغو شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: