کد خبر: ۳۸۳۹۳۲
۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
طراحی و ساخت خودرو‌های برقی و هیبریدی یکی از اولویت‌های زیست محیطی و صنعتی در کشور است تا با کمک آن در کنار کاهش آلودگی‌ها؛ نسل جدیدی از خودرو‌های پیشرفته و بدون آلودگی تولید شود.
نیاز‌های فناورانه ساخت خودرو‌های برقی ارائه می‌شود
خودرو‌های برقی و متصل را آینده صنعت خودروسازی می‌شناسند. نسلی جدید از خودرو‌هایی که آلودگی ندارند و به محیط زیست هم آسیب نمی‌زنند و هوشمند عمل می‌کنند. از طرفی به کارگیری سیستم‌های کمک راننده (ADAS) و اتصال پذیری خودرو‌ها ضمن افزایش ایمنی خودرو‌ها می‌تواند در جلوگیری از تصادفات و کاهش تلفات نقش بسزایی داشته باشد.

به همین دلیل توسعه پلتفرم‌ها و زیرساخت‌های خودروی برقی اولویتی است که گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با مرکز تحقیقات و نوآوری یک شرکت خودروسازی دنبال می‌کند.

در همین راستا رویداد فناورانه خودرو‌های آینده (۲) برای رفع نیاز‌های فناورانه در زمینه «خودرو‌های برقی، هیبریدی و متصل» و «زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمون خودروها» برنامه ریزی شده است. رویدادی که در آن، نیاز‌های فناورانه ارائه می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان توانمندی‌های دانشی و تخصصی خود را برای رفع آن‌ها عرضه می‌کنند.

در این رویداد در خصوص موضوعاتی همچون «طراحی و ساخت خودرو‌های برقی و هیبریدی ارزان قیمت»، «طراحی و ساخت قطعات و ماژول‌های خوردو‌های برقی و هیبریدی»، «طراحی و ساخت سیستم‌های پیشرفته کمک راننده»، «توسعه فناوری‌های خودرو‌های متصل و اجزا» و «زیرساخت‌های مرتبط با آن»، «طراحی و ساخت تست آزمون خودروها» و «ایستگاه‌های شارژ خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های برقی» مطرح و درباره آن‌ها تبادل نظر می‌شود.

۲۵ و ۲۶ مهرماه سال ۱۴۰۱ زمان برگزاری رویداد فناورانه خودرو‌های آینده (۲) است که در محل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا برگزار می‌شود. این رویداد محفلی برای برگزاری جلسات رودررو و انجام مذاکرات برای عقد قرارداد و تفاهم نامه‌های همکاری است و برگزاری نمایشگاه آخرین دستاوردها، توانمندی‌ها و فناوری‌های شرکت‌های دانش بنیان و توانمند در صنعت خودرو هم دیگر محور‌های در نظر گرفته شده است. حضور در رویداد برای شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و اساتید دانشگاه رایگان است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: