April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۳۹۶۱
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
0
در روز‌های اخیر معاملات بازار یک الگوی تکرار شونده دارد. در دقایق ابتدایی سمت تقاضا قوی‌تر است و شاخص کل رشد می‌کند، اما در نیمه دوم معاملات سمت عرضه رشد می‌کند و شاخص کل نزول می‌کند.
پیش بینی بورس امروز ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز گذشته شاخص کل بورس افت کرد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه ۱۵ شهریور- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل ریزش ۱۲۶ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزارو ۴۴۹ واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز ۱۷ واحد بالا آمد.

در پایان معاملات روز دوشنبه، ۳۵۹ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۲۹۸ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت
دیروز در بورس شرکت مخابرات ایران (اخابر)، شرکت پاکسان (شپاکسا) و شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان (کسرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت مبین وان کیش (اوان) و شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت
در بورس نماد‌های ساربیل (شرکت سیمان آرتا اردبیل)، حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار
در معاملات دوشنبه ۹۵ نماد صف خرید داشتند و ۳۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۷ درصدی به ۲۵۰ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش ۷ درصدی به ۲۶۶ میلیارد تومان بالغ شد.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۴ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۳۱ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد وملی (هلدینگ صنعتی ملی) با صف خرید ۱۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وملی، نماد‌های بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن ۲۲ میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نماد‌های ساربیل، حپترو و ثغرب بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز
در معاملات روز دوشنبه پس از صعود در نیم ساعت ابتدایی، در ادامه شاخص نزول کرد، اما شاخص هم وزن رشد کرد و تعداد نماد‌های سبز بازار بیشتر از قرمز‌ها شد.

شپدیس، کگل، فارس، کچاد، ومعادن، فولاد، فملی، شپنا و شستا بزرگان قرمزپوش بودند و برای هشتمین روز متوالی پول حقیقی از بازار خارج شد. اما دیروز میزان آن نسبت به روز پیشین ۸۵ میلیارد تومان کمتر شد.

روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به نماد‌های پترول، شستا، شپنا، سامان، وغدیر، بپاس، شتران،‌های وب، فارس و کنور تعلق داشت. گروه‌های شمیایی، چند رشته‌ای و پالایشی بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند.

دیروز ارزش معاملات خرد رشد ۲۶ درصدی داشت و به ۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید؛ بنابراین روند بازار بهتر از روز‌های قبل شد، اما همچنان خروج پول ادامه دارد. در روز‌های اخیر معاملات بازار یک الگوی دوگانه دارد. در دقایق ابتدایی سمت تقاضا قوی‌تر است و شاخص کل رشد می‌کند، اما در نیمه دوم معاملات سمت عرضه رشد می‌کند و شاخص کل نزول می‌کند. به نظر می‌رسد این الگوی تکرار شونده امروز نیز در بازار دیده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: