کد خبر: ۳۸۳۹۹۸
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
0
در روزی که در اغلب گروه‌ها تعداد نماد‌های قرمزپوش بیشتر بود، در گروه خودرویی تعداد سبز‌ها بیشتر بود و سبزترین گروه بازار در معاملات سه‌شنبه بودند.
صعود خودرویی‌های بورس در روز نزول شاخص کل
در معاملات روز سه‌شنبه پانزدهم شهریور ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز قبل ۵ هزار و ۹۴۵ واحد افت کند و به رقم یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با رشد ۳۹۹ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار و ۷۷۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد قرار گرفت.

نماد‌های اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نماد‌های «فارس»، «فملی» و «شستا» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نماد‌های «های وب»، «خزامیا» و «تملت» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «شاوان» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «خدیزل»، «فغدیر» و «وملل» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس‌های وب صدرنشین است و خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های دی، سبزوا و فرابورس پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

در روزی که در اغلب گروه‌ها تعداد نماد‌های قرمزپوش بیشتر بود، در گروه خودرویی تعداد سبز‌ها بیشتر بود و سبزترین گروه بازار در معاملات سه‌شنبه بودند.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان بود که ۷۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه ۷۸ نماد صف خرید داشتند و ۳۶ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۶ درصدی به ۲۳۹ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش ۳۲ درصدی به ۳۳۱ میلیارد تومان بالغ شد.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۳۲ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۱۴۲ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد غنوش (شرکت نوش مازندران) با صف خرید ۲۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از غنوش، نماد‌های وملی (هلدینگ صنعتی ملی) یزد) و ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد غدشت (شرکت دشت مرغاب) تعلق داشت که ارزش آن ۱۷ میلیارد تومان بود. پس از غدشت، نماد‌های ثفارس، ثاباد، ثغرب و ساربیل بیشترین صف فروش را داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: