April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۰۰۹
۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رئیس هیئت مدیره بیمه آوای پارس در پاسخ به اینکه چرا بیمه‌های داخلی به سمت بیمه اتکایی میروند؟ گفت: در گذشته ایران با شرکت‌های بزرگ بیمه اتکایی دنیا ارتباط داشت، اما به دلیل تحریم‌ها و فشار‌هایی که به اقتصاد کشورمان وارد کرده و می‌کنند، آن‌ها دیگر پوشش اتکایی به ایران نمی‌دهند و شرکت‌های داخلی مجبورند پوشش اتکایی خود را از داخل تامین کنند.
پوشش بیمه اتکایی با استفاده از توان بیمه‌های داخلی
عبدالمحمود ضرابی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری اینکه تحریم‌ها باعث شد اکثر شرکت‌هایی که بیمه اتکایی داشتند، از این حق محروم شوند گفت: در گذشته با شرکت‌های بیمه دنیا مثل مونیخ ری که ۱۳۰ سال سابقه دارد و آلیانس سوئیس ری همکاری بیمه‌ای داشتیم که اکنون از این ظرفیت محروم هستیم.

وی با یادآوری اینکه در گذشته برای بیمه اتکایی ۲۵ درصد بیمه مرکزی سهم داشت که باید بین شرکت‌های خارجی تقسیم میکرد گفت: الان که شرکت‌های خارجی نیستند، باید پوشش اتکایی خود را تامین کنند، بنابراین بیمه مرکزی موافقت کرد که شرکت‌های بیمه داخلی بیمه بین هم واگذاری داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره بیمه آوای پارس با اعلا اینکه واگذاری‌ها از حجم یک شرکت بیمه بیشتر است گفت: بنابراین شرکت‌های بیمه میبینند که اتکایی به اندازه کافی وجود دارد و محدویت هم دارد.

وی گفت: فرض کنید یک شرکت بیمه داخلی میخواهد واگذاری داشته باشد، سوال اینجاست که چند شرکت هستند که بتوانند قبولی بگیرند؟
 
بیشتر بدانید:رشد ۸۰۰ میلیارد تومانی حق بیمه تولیدی در بیمه پارسیان

ضرابی با تاکید بر اینکه قبولی گرفتن برای بیمه تکمیلی نیز شرایطی دارد گفت: قبولی گرفتن سرمایه و تخصص میخواهد و مدیریتش نیز باید مورد تایید بیمه مرکزی باشد.

وی افزود: برای این که بتوانند این پوشش‌ها را داشته باشند، بیمه‌های اتکایی را درست کردند تا شرکت‌های بیمه، مشکل پوشش اتکایی پیدا نکنند، زیرا تا یک حدی میتوانند شرکت‌ها خودشان را نگه دارند و بقیه را باید واگذار کنند. از سوی دیگر یک درآمدی است که در داخل کشور می‌ماند که بحمدالله موفق هم عمل کردند.

رئیس هیئت مدیره بیمه آوای پارس با یادآوری اینکه بیمه کشتی‌ها را قبلا به شرکت‌های بیمه خارجی واگذار میکردند گفت: اکنون همین قرارداد‌ها را به شرکت‌های بیمه داخلی واگذار می‌کنند.

وی درپاسخ به اینکه بیمه‌های اتکایی که فعال شده، از نظر جهانی پذیرفته است گفت: هنوز پذیرفته نیست، زیرا با ما مشکل تحریم دارند. زمانی که تحریم نبود، هم اتکایی واگذار میکردیم و هم میگرفتیم. منتها گرفتن قرارداد خیلی محدود بود، زیرا شرکت و کشور‌هایی میخواستند به ما بیمه اتکایی بدهند که ما داوطلب نبودیم، مثل پاکستان کره و کشور‌های عربی آن هم نه از روی تمایل و علاقه، چرا شرکت‌های بیمه ما راغب نبودند؟ چون حق بیمه شان قبل انقلاب مناسب نبود مثلا کشور پاکستان چک میداد. چکشان برگشت میخورد.

ضرابی در پاسخ به اینکه آیا شرکت‌های بیمه عربی و پاکستانی معتبر و قابل اعتمادی نیستند گفت: خیر توان مالی نداشتند. الان کمشور‌های عربی خیلی مایلند که به ما بیمه اتکایی بدهند، ولی صنعت بیمه کشورمان الان خیلی خیلی متخصص شدند و توان کاریشان بالاست و بررسی میکنند و انتخاب میکنند. مثل انتخاب میوه که برخی را از ایران میگیرند و برخی را نمی‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کشور‌هایی را میتوانند قبول کنند که توان مالی و صورت‌های مالی داشته باشند گفت: کشور‌هایی هم که میخواهند بدهند، اجازه چنین کاری به آن‌ها داده نمی‌شود؛ بنابراین کشور‌هایی پیشنهاد اتکایی میدهند که معتبر نیستند. ما همین الان شرکت‌های بیمه خودمان را بتوانیم پوشش بدهیم، گام بزرگی است.
 
خبرنگار: کورش شرفشاهی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: