کد خبر: ۳۸۴۰۸۹
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
0
مدیرعامل بنیاد علمی گندم‌کاران کشور اعلام کرد امروز وزیر جهاد کشاورزی با رئیس جمهور درباره افزایش قیمت تضمینی گندم مذاکره می‌کند.
آخرین خبر از تعیین قیمت گندم
علیقلی ایمانی در پاسخ به اینکه قرار بود قیمت تضمینی گندم از سوی وزیر جهاد کشاورزی امروز اعلام شود، گفت: درباره نرخ گندم فعلاً اختلاف نظر وجود دارد و قرار بود امروز وزیر جهاد کشاورزی با رئیس جمهور صحبت کند تا به نرخ تضمینی گندم ۵۰۰ تومان دیگر اضافه شود.

مدیرعامل بنیاد علمی گندمکاران با بیان اینکه در مصوبه کارگروه کارشناسی قیمت خرید تضمینی گندم در سال آینده ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شده گفت:، اما شورای قیمت گذاری با نرخ کیلویی ۱۳۵۰۰ تومان موافق است.

وی ادامه داد بنابراین تا کنون قیمت خرید تضمینی گندم کیلویی ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان موافقت شده، اما وزیر جهاد کشاورزی به دنبال این است بتواند طی مذاکره با رئیس جمهور قیمت را به کیلویی ۱۳۵۰۰ تومان افزایش دهد.

ایمانی در پاسخ به اینکه نظر شما به عنوان نماینده کشاورزان درباره قیمت خرید گندم برای سال آینده چیست؟ گفت: ما بر اساس آنالیز هزینه‌های تولید و تورم داخل و نیز قیمت‌های جهانی گندم قیمت ۱۳۵۰۰ تومان را تعیین کرده‌ایم و امیدواریم که به تصویب برسد.

مدیر عامل بنیاد علمی گندم‌کاران کشور قیمت جهانی گندم را از هر تن ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار متغیر عنوان کرد و گفت بسته به اینکه از منطقه شمال یا جنوب و یا کدام کشور گندم وارد شود قیمت‌ها هم متفاوت است.

ایمانی در پاسخ به اینکه با توجه به بالا بودن قیمت گندم در کشور‌های اطراف احتمال قاچاق به این کشور‌ها وجود دارد، گفت: با توجه به قیمتی که در کارگروه‌های کارشناسی تعیین شده بعید است که قاچاق بین کشور‌ها انجام شود.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های خارجی که روز گذشته منتشر شد قیمت هر کیسه آرد ۵۰ کیلویی در عراق به یک میلیون تومان رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: