للـه گانی زیانده بودن سهام را تکذیب کرد
کد خبر: ۳۸۴۱۰۸
۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
0
مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه دولت بهترین سهام را بابت بدهی خود واگذار کرده است گفت: نتیجه بررسی های بانک نیز نشان میدهد که بهترین سهام را از دولت گرفته است.

نگاه جامعه کارگری و بازنشستگان به بانک رفاه نگاه متفاوتی است

یکی از جدی ترین چالشهای سازمان تامین اجتماعی، بدهی دولت است که باعث شده سازمان در تنظیم دخل و خرج خود با چالش های جدی رو به رو شود. از آنجا که بسیاری از مشاغل کارفرمای مستقیم ندارند یا بیمه کردن نیروی کار در آنها با جدیت صورت نمی گیرد، دولت در قالب 26 قانون، سهم حق بیمه کارفرمایان را پذیرفته تا این نیروهای کار از بیمه بهره مند شوند. بنابر این می بایست دولت همه ماهه مبالغ قابل توجهی به سازمان تامین اجتماعی بپردازد که با کمال تاسف به بهانه های گوناگون از پرداخت آنها سرباز می زند.


در نتیجه این سرپیچی ها از اجرای قانون، شاهد هستیم که بدهی دولت به تامین اجتماعی از مرز 450 هزار میلیارد تومان عبور کرده و از سوی دیگر دولت در شرایط کنونی می بایست بابت همین 26 قانون همه ماهه حدود 7 هزار میلیارد تومان به سازمان پرداخت کند که این مهم نیز صورت نگرفته و نمی گیرد.


برای آنکه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مدیریت شود، لازم است به صورت های گوناگون نسبت به پرداخت این بدهی اقدام لازم صورت پذیرد که مجلس شورای اسلامی پس از رایزنی هایی که از سوی بازنشستگان صورت گرفته، مقرر کرد سهام شرکت های دولتی به سازمان تامین اجتماعی اختصاص داده شود.


از آنجا که سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری بازنشستگان با چالشهای جدی رو به رو بود و به اندازه ای حق بیمه دریافت نمی کرد که بتواند مستمری ها را به موقع پرداخت کند، ناچار شد از بانک رفاه تسهیلات بگیرد و چون نتوانسته بود آنها را پرداخت کند، به 88 میلیارد تومان رسید. سازمان تامین اجتماعی به محض آنکه سهام شرکتها را از دولت گرفت، بابت بدهی به بانک رفاه کارگران واگذار کرد.


اما زمزمه هایی مطرح شد که سهام واگذار شده به سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران از شرکتهای زیانده بوده و دولت با این واگذاری ها، بار بزرگی را از دوش خودش برداشت و بر دوش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران گذاشت.


در این رابطه مدیرعامل بانک رفاه کارگران زیانده بودن این شرکتها را تکذیب کرد و گفت: سهام هایی که به بانک رفاه واگذار شده، از سهام شرکتهای کاملا سودآور بوده است.


اسماعیل للـه گانی با اعلام اینکه30 درصد سهام پالایشگاه شازند اراک به بانک رفاه کارگران واگذار شده که یکی از بهترین پالایشگاه های کشور است گفت: سهام اوپال پارسیان و آلومینیوم جاجرم نیز به بانک رفاه واگذار شده که همگی سهام بسیار ارزنده و سودآوری هستند.


وی با تایید سهامی که به بانک رفاه کارگران واگذار شده گفت: به هیچ وجه این باور درست نیست که دولت سهام شرکتهای زیانده و سهامی را واگذار کرده که روی دستش مانده است.


مدیرعامل بانک رفاه کارگران با تاکید بر اینکه دولت بهترین سهام را واگذار کرده است گفت: نتیجه بررسی های بانک نیز نشان میدهد که بهترین سهام را از دولت گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: