April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۱۴۳
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
0
بر اساس اعلام وزیر اقتصاد، بیش از ۱۰۰۰ دستگاه خودرو خارجی که از سه سال قبل به دلایل مشکلات قضایی، در امکان گمرکی باقی مانده‌اند، از طریق مزایده سازمان اموال تملیکی واگذار خواهند شد.
بیش از ۱۰۰۰ خودرو خارجی در مزایده مهر ماه دولت
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اخیرا طی بازدیدی از اداره کل اموال تملیکی استان خوزستان اعلام کرده است: احکام پرونده یک هزار و ۶۲ دستگاه خودرو با همکاری قوه قضاییه صادر و در مزایده رسمی در قالب یک هزار و ۶۲ پارت برای عموم مردم باز می‌شود. امیدوارم تا اواخر مهر ماه این کار نهایی و شاهد اقدامات تحولی بیشتری در حوزه اموال تملیکی کشور باشیم.

گفتنی است، بعد از فراهم شدن مقدمات این مزایده، درآمد‌های جدیدی در انتظار سازمان اموال تملیکی خواهد بود. از طرف دیگر متقاضیان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات فهرست کالا‌ها و شرایط و همچنین رویت کالا‌های مطرح در مزایده و ارایه پیشنهاد به وب‌گاه مزایده الکترونیک به نشانی eauc.setadiran.ir مراجعه کنند. بسته پیشنهادات مربوط به این مزایده بازگشایی و در همان روز نیز برندگان مزایده اعلام می‌شوند.

فروش خودرو‌های مذکور بایستی از طریق سازوکار مزایده الکترونیکی اموال منقول انجام شود. سازمان اموال تملیکی به‌صورت عمده از سه روش مختلف نسبت به فروش اموال منقول و غیرمنقول تملک‌شده، اقدام می‌نماید؛ حراج حضوری، حراج الکترونیکی و مزایده الکترونیکی.

مزایده الکترونیکی اموال منقول و غیرمنقول هر ماه برگزار می‌شود، این درحالی است که آمار تفکیکی ارقام فروش از این طریق در سایت سازمان امول تملیکی وجود ندارد. در دوره شیوع کرونا حراج حضوری عملاً متوقف شد و فروش سازمان نیز در آن برهه افت چشم‌گیری کرده بود، گفتنی است، از سال ۱۴۰۰ مجدداً فروش از این طریق در دستور کار قرار گرفته است و حتی آمار‌های مربوطه به‌تفکیک ماه در سایت سازمان قابل مشاهده است.

بررسی جزئیات فروش از طریق حراج حضوری نشان می‌دهد میزان فروش نقطه به نقطه از این روش نسبت به سال قبل حدود ۴۰ درصد افت کرده است. نکته سوم اینکه، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، سال گذشته اعلام کرده بود در پی رونمایی وزیر امور اقتصادی و دارایی از سامانه حراج سازمان اموال تملیکی، برگزاری اولین حراج الکترونیکی این سازمان در دی ماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود، اما تنها دوره برگزارشده از حراج الکترونیکی همان مرحله‌ای بود که در سال قبل برگزار شد، یعنی در ۹ ماه اخیر هیچ گونه حراجی به‌صورت الکترونیکی برگزار نشده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: