April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۱۴۷
۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
محققان می‌گویند اگر این چهار رفتار هوشمندانه را اتخاذ کنید، مرگ را تا ۸۰ درصد به تاخیر انداخته و می‌توان تا ۱۰۰ سال و بلکه بیشتر عمر کرد.
چهار رفتار هوشمندانه برای داشتن عمر ۱۰۰ ساله
مطالعه انجام شده به سرپرستی موسسه جانز هاپکینز روی ۶۲۰۰ مرد و زن در ۸ سال نشان داد افرادی که چهار رفتار هوشمندانه را اتخاذ کردند، مرگ به هر علت را تا ۸۰ درصد از خود دور کردند.

این چهار رفتار به شرح زیر است:

۱- سیگار نکشید

اگرچه برای عمر طولانی باید هر چهار رفتار را داشته باشید، اما اگر مجبور به انتخاب هستید، این یکی یعنی ترک سیگار مهمترین آن‌ها است. سیگار بر عروق کرونر و ریه تاثیر گذاشته و خطر سرطان و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

۲- وزن متناسب خود را حفظ کنید

طبق این مطالعه سالم‌ترین افراد شاخص توده بدنی BMI کمتر از ۲۵ داشتند. برای داشتن BMI مناسب، رفتار ۳ و ۴ را انجام دهید.

۳- بلند شو و حرکت کن

روزانه حدود ۳۰ دقیقه فعالیت داشته باشید. سعی کنید این مدت زمان را به ۳ دوره ۱۰ دقیقه‌ای تقسیم کنید که شامل پیاده روی ۱۰ دقیقه‌ای صبح، دیگری هنگام ناهار و همچنین قدم زدن بعد از شام است.

۴- انتخاب غذایی سالم داشته باشید

سالم‌ترین افراد از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یعنی رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی تازه، آجیل و روغن‌های سالم، ماهی {گوشت قرمز کمتر}، کربوهیدرات غلات شامل غلات کامل و روغن زیتون برای پخت غذا پیروی می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: