April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجیدی به تشریح مجامع کانون کارگران بازنشسته تهران پرداخت
کد خبر: ۳۸۴۲۲۳
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران به تشریح مجمع عادی کانون پرداخت و گفت: مجامع کانون ها منطبق با اساسنامه ای که دارند صورت می گیرد و کانون بازنشستگان تهران نیز در راستای اجرای اساسنامه، اقدام به برگزاری مجامع عادی عمومی نوبت اول و دوم خود کرد.
رعایت اخلاق، مهمترین گزینه برای یک انتخابات سالم
مهدی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری اینکه مجمع عمومی نوبت اول کانون کارگران بازنشسته تهران درسوم شهریور در ساختمان کانون بازنشستگان شهر تهران برگزار شد گفت: با توجه به به حد نصاب نرسیدن اعضا برای برگزاری مجمع و رسمیت یافتن جلسه، مقرر شد مجمع نوبت دوم در تاریخ31 شهریور برگزار شود.

وی با اعلام اینکه اساسنامه کانون کارگران بازنشسته تهران، راهکار، ضوابط و مقررات برگزاری مجمع را مشخص کرده گفت: کانون کارگران بازنشسسته شهر تهران در تبعیت و اجرای مواد اساسنامه، وظیفه قانونی خود را انجام داده که امیدواریم اعضا با حضورشان در جلسه مجمع نوبت دوم که برگزار می شود، رونق مجمع را باعث شوند.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه دستور جلسه مجمع از قبل مشخص می شود و هماهنگی های لازم با اداره کل تعاون، کار و رفاه استان تهران به عمل می آید گفت: البته تمامی مجامع عمومی عادی و فوق العاده باید با تعیین دستور جلسه و هماهنگی های لازم با مسوولان مربوطه به خصوص اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران انجام شود که در تمامی ادوار گذشته این دستور مشخص و روال قانونی انجام شده است.

وی در توضیح بیشتر گفت: شکل مجمع بدین صورت است که مجمع با حضور اعضای کانون کارگران بازنشسته تهران تشکیل می شود و یکی از مهمترین مسایل برای حضور اعضا در مجمع کانون، همراه داشتن کارت عضویت رسمی در مجمع است که مطابق اساسنامه، اعضا با داشتن کارت می توانند در مجمع شرکت می کنند زیرا با حضور اعضای کانون است که مجمع رسمیت می یابد.

مجیدی با اشاره به اینکه هیات رییسه مجمع کانون کارگران بازنشسته تهران از بین اعضای حاضر برگزیده می شود گفت: هیات رییسه منتخب اعضا، مدیریت مجمع را بر عهده می گیرد و دستور جلسه تعیین شده در آگهی را پیگیری و انجام می دهد.

وی با اعلام اینکه آگهی مجمع عمومی بر مبنای اساسنامه در روزنامه کثیر الانتشاری که تعیین شده، آگهی می شود گفت: برای کانون کارگران بازنشسته تهران، روزنامه کار و کارگر به عنوان روزنامه مرجع تعیین شده است.
 

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر اینکه کانون موظف است آگهی مجمع را در محل ساختمان کانون نیز نصب کند گفت: البته به محض چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار تعیین شده، این آگهی در محل ساختمان کانون نیز نصب می شود که تاکنون نیز مطابق اساسنامه، انتشار تمامی آگهی ها به همین صورت انجام شده و برای مجامع بعدی نیز انجام می شود.

وی به تشریح نحوه انتخابات اعضای هیات مدیره کانون پرداخت و افزود: با توجه به دستور جلسه مجمع، اسامی نامزدهای انتخابات اعلام می شود که با توجه به دستور جلسه اعلام شده، اعضا می توانند درمورد عملکرد و سوابق نامزدهای انتخاباتی بررسی های لازم را داشته باشند.

مجیدی در خصوص دلایل تکرار مجمع در نوبت دوم گفت: تعداد اعضای حاضر در مجمع عمومی نوبت اول مطابق اساسنامه باید نصف به علاوه یک باشد که چون اعضا به حدنصاب نرسید و نصف به علاوه یک اعضا در مجمع حضور نیافتند، برگزاری انتخابات به نوبت دوم کشیده شد.

وی با تاکید بر اینکه مجمع نوبت دوم در هر صورت رسمیت خواهد داشت گفت: برای نوبت دوم نیز مجمع عمومی با تعداد اعضای حاضر تشکیل می شود و هر تعدادی حضور پیدا کنند، مجمع رسمیت خواهد داشت.
نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه با نظارت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات رییسه منتخب، جلسه مجمع رسمیت می یابد گفت: اساسنامه می گوید با عده حاضر در نوبت دوم مجمع، جلسه رسمیت می یابد و دستور جلسه نهایی می شود که هر دستوری باشد، در مجمع دوم با اعضای حاضر انجام می شود.

وی افزود: ملاک دستور مجمع، آن چیزی است که بر مبنای اساسنامه در روزنامه کثیر الانتشار آگهی شده و باید مطابق آن انجام شود، بنابر این دستور جلسه از قبل در آگهی روزنامه ای که منتشر شده ، تعیین می شود و باید مطابق دستور حرکت شود.

مجیدی با اعلام اینکه در آگهی روزنامه که برای نوبت اول ودوم منتشر کردیم، شرایط یا ویژگی های نامزدهای انتخابات را درج کرده ایم گفت: در آگهی به مواد مرتبط با انتخابات در اساسنامه کانون اشاره کرده ایم تا افراد با آگاهی نسبت به شرایط و محدویت ها، بتوانند وارد عرصه انتخابات شوند و در رقابتی سالم و درست به رقابت بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات در نوبت دوم به هر صورت برگزار می شود و هیچ مانعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد گفت: از نظر کانون کارگران بازنشسته تهران، نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار اهمیت دارد، زیرا در اساسنامه قید شده که با حضور نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل هیات رییسه و حضور اعضا ، انتخابات برگزار شود، البته مفهوم تعیین هیات رییسه این است که برگزار کنندگان با انتخاب و تایید اعضای حاضر تعیین و بر روند انتخابات نظارت داشته باشند.

نایب رییس کانون کارگران بازنشسته تهران با تاکید بر رعایت اخلاق در این دوره ازانتخابات هیات رییسه کانون گفت: با توجه به جو رقابتی که اکنون به وجود آمده و به ویژه فضای مجازی که بازنشستگان نسبت به انتخایات بسیار حساس شده اند، بازنشستگان توجه داشته باشند که اتحاد و همبستگی و اتفاق و همدلی را نسبت به طرح مسایل و مشکلات صنفی در نظر داشته باشند و رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز هر حرکتی برای استیفای حقوق بازنشستگان صورت گرفته و هر حرکتی که در آینده صورت بگیرد، پشتوان آن هبستگی و اتحاد و همراهی اعضای کانون با هیات مدیره است گفت: امیدواریم جامعه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تهران با توجه به مشکلات و خواسته های برحقی که دارند، با پیگیری های جدی هیات مدیره کنونی و هیات مدیره آینده به خواسته های خودشان برسند و هیات مدیره جدید کانون نیز بتواند خواسته و مطالبات صنفی و قانونی بازنشستگان را پیگیری کند و به نتیجه مطلوب برساند.

مجیدی نسبت به تبعات خطرناک تفرقه و بی اخلاقی در بین جامعه بازنشستگی هشدار داد و گفت: بهتر است بازنشستگان اتحاد و همبستگی و همراهی را بین خودشان با اعضای هیات مدیره کانون به صورت مستمر و همیشگی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرستان تهران همیشه پذیرای اعضای بازنشستگان هستند گفت: در کانون کارگران بازنشسته تهران این آمادگی وجود دارد که شنونده انتقادات و پیشنهادهای سازنده اعضای کانون برای اصلاح، پیشرفت و بهبود شرایط هستند و از نقطه نظرات و راهنمایی های اعضای کانون در رسیدگی به امور و اهداف جامعه کارگری نهایت استفاده را به عمل آورده و خواهند آورد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: