کد خبر: ۳۸۴۲۲۸
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
0
طی یک سال اخیر به کمک کارگزاران فناوری ۲۱۵ تقاضای صنعتی که با تولیدات یا خدمات حوزه نانو مرتبط بودن به شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شدند.
۲۱۵ تقاضای صنعتی در حوزه نانو به بازار تولیدات ایران‌ساخت متصل شد
صنایع عمران، نانو مواد، نانو پوشش‌ها و صنایع پلیمری هم بیشترین سهم از تقاضا‌های عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند. این اتفاق حاصل تلاش کارگزاران ترویج صنعتی است که در قالب تیم‌های تخصصی فناوری نانو با حضور در رویداد‌های صنعتی، ضمن برقراری ارتباط، مشاوره و معرفی توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو و راه حل‌های نانوفناورانه صنعتی به مدیران و فعالان صنعتی، نسبت به جمع‌آوری و بررسی نیاز‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی اقدام می‌کنند.

موضوعات مطرح شده از سوی مدیران و کارشناسان صنعتی در فرم‌های ثبت تقاضای صنعتی وارد و برای ارائه راه حل و رفع مشکل مطرح شده با استفاده از فناوری نانو از طریق برنامه‌ها و سازوکار‌های متعدد موجود اقدام می‌شود.

بر اساس آمار‌های ثبت‌شده صنعت عمران با ۳۴ درصد تقاضا در رتبه نخست نیاز‌های فناورانه قرارگرفته است. همچنین صنعت پلیمری با ۲۷ درصد و نفت، گاز، پتروشیمی و نانو مواد با ۱۵ درصد هم در صدر جدول قرار دارند.

طی یک سال گذشته کارگزاران ترویج صنعتی فناوری نانو ضمن بازدید از واحد‌های تولیدی و مراجعه حضوری در بخش‌های مختلف شهرک‌های صنعتی و سایر شرکت‌ها، در راستای ترویج صنعتی با حمایت ستاد نانو به‌صورت رودررو به معرفی توانمندی‌های صنعتی فناوری نانوی ایرانی و برنامه‌های حمایتی باهدف به‌کارگیری فناوری نانو در صنایع و معرفی ظرفیت‌ها و راه‌حل‌های نانوفناورانه موجود پرداختند در این مدت ۱۸۲ بازدید از شرکت‌های صنعتی و تولیدی مختلف توسط کارگزاران ترویج صنعتی ستا نانو صورت گرفت.

این افراد درواقع پل ارتباطی میان دانش و صنعت هستند و به تجاری شدن دستاورد‌های فناورانه کمک می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های آن‌ها توسعه بازار محصولات نانو فناوری ایران ساخت است. ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از فعالیت این کارگزاران فناوری حمایت می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: