کد خبر: ۳۸۴۲۴۶
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای ۱۰ پروژه ملی به واسطه فناوری اطلاعات را برای تولید محصولات زیستی دنبال می‌کند.
نفوذ فناوری اطلاعات با اجرای ۱۰ پروژه ملی در حوزه زیست فناوری
فناوری می‌تواند ابزاری برای افزایش بهره‌وری، مدیریت صحیح و جهش تولید در حوزه کشاورزی و باغداری باشد؛ بنابراین کارشناسان معتقدند که ارتقاء فناوری‌ها و نفوذ آن‌ها به بخش تولید محصولات به ارتقای صنعت کشاورزی کمک می‌کند و بدون استفاده از ابزار‌های نوین و فناوری اطلاعات، قطعا اقدامات و عملکرد بازدهی پائینی خواهد داشت و چندان کارآمد نخواهد بود. فناوران زیستی هم با توجه به همین موضوع در تلاشند تا با توسعه فناوری اطلاعات در فرآیند تولید محصولات زیستی امکان تولید اقتصادی، تسهیل نفوذ فناوری و تجاری‌سازی محصولات تولیدی را افزایش دهند.

به طور مثال اینترنت اشیا و تجهیزات مرتبط با آن که به شبکه اینترنت متصل می‌شود و با گوشی‌های هوشمند قابل کنترل هستند نقش تاثیر گذاری در مدیریت بهینه و افزایش تولید محصولات دارند. این ابزار‌ها به کشاورزان کمک می‌کنند تا عملکرد خود را ارتقا دهند و محصولاتی سالم و با بهره وری بیشتر تولید کنند.

به همین دلیل رخنه فناوری اطلاعات در تولید محصولات زیستی یکی از اهدافی است که ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای ۱۰ پروژه ملی دنبال می‌کند. کاری که به افزایش تاب آوری و اشتغالزایی پایدار در کشور منجر خواهد شد.

پروژه توسعه فناوری اطلاعات در تولید محصولات زیستی با اجرای «۵ پروژه توسعه اینترنت اشیا در هوشمندسازی مراکز تولید محصولات زیستی» و «۵ پروژه توسعه سنجش از دور برای تولید محصولات زیستی کشاورزی» به اجرا درخواهد آمد.

سال‌ها است که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشاورزی به یکی از ابزار‌های کارآمد و غیرقابل انکار در این صنعت بدل شده است. اینترنت اشیا هم یکی از این فناوری‌ها است که به اعتقاد کارشناسان، تحقق نسل جدید کشاورزی را در دنیا رقم خواهد زد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: