April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
بزرگترین شانتینگ ریلی در حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد
کد خبر: ۳۸۴۲۵۰
۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
0
وزیر اقتصاد با حضور در شرکت معدنی صنعتی گل گهر، بزرگترین شانتینگ ریلی کشور بطول ۷۲ کیلومتر و با ۲۹ خط مبادله‌ای را در این منطقه افتتاح کرد تا این افتتاح را در کارنامه خود ثبت کند.
حضور پر قدرت گل گهر در عرصه حمل و نقل کشور
یک مجموعه هر چقدر بزرگ باشد و از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار باشد، تا زمانی که این ظرفیت‌های بالقوه به نحو احسن مورد بهره برداری قرار نگیرد، نمی‌تواند به جایگاه واقعی خود دست یابد. امروزه بنگاه‌های اقتصادی بزرگی را سراغ داریم که به واسطه مدیران ناکارآمد و عملکرد‌های نامناسب، نه تنها جایگاهی در خور شان ندارند، بلکه مورد انتقاد دایم مردم و مسوولان قرار می‌گیرند. از سوی دیگر مجموعه‌هایی در عرصه‌های گوناگون به واسطه مدیریت کارآمد و بهره گیری مناسب، نه تنها برای مردم منطقه اشتغالزایی و درآمدزایی داشته، بلکه در عرصه بین الملل نیز خودنمایی می‌کند. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از بزرگترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است که در همه زمینه‌ها خودنمایی می‌کند. گل گهر به تنهایی در عرصه مدیریت، خلاقیت، نوآوری، تولید، اشتغالزایی، خلق ثروت و افتخار آفرینی، عرض اندام می‌کند.
 
بازدید وزیر اقتصاد از گل گهر

مگر می‌شود هیات دولت با استان کرمان سفر کند و به گل گهر نرود. سفر‌های استان دولت با دو هدف صورت می‌گیرد، یکی بررسی مشکلات و ارایه راهکار برای رفع آن‌ها و دیگری بازدید از بخش‌های توانمند که تاثیر بسزایی در رونق کشور دارد. هنگامی که وزیر اقتصاد برای بازدید به گل گهر می‌رود و علاوه بر تیم همراه، مسوولان بسیاری وی را همراهی می‌کنند، یعنی در گل گهر می‌تواند سر را بالا گرفت و با عبور از هر بخشی، سخن از بهبود شرایط به میان آورد. مهمتر آنکه گل گهر برای آینده نیز برنامه دارد. بنابر این وزیر اقتصاد جای خوبی را برای بازدید هدف گرفته است.

سخنی از نارضایتی نیست

روال بازدید‌های دولتمردان از بنگاه‌های اقتصادی در بیشتر موارد ناامید کننده است. هر جا که رییس جمهور، وزیر یا مسوولی در جمع مردم حاضر می‌شود، کوهی از انتقاد‌ها و گله گذاری ها، بازدید را زیر سوال می‌برد. کارگرانی که ماههاست حقوق نگرفته اند، تولید کمتر از ظرفیت، تراز مالی نامناسب، درخواست برای دریافت تسهیلات آن هم نه برای توسعه بلکه برای پاس کردن بدهی‌های گذشته، استمهال اقساط وام و بسیاری چالش‌های دیگر را در بازدید‌های مسوولان از بنگاه‌های اقتصادی می‌توان مشاهده کرد، اما گل گهر متفاوت است. در گل گهر همه چیز به بهترین نحو ممکن سرجای خودش قرار دارد و مردم سیرجان نیز از گل گهر به عنوان نمادی توانمند با افتخار یاد می‌کنند.

افتتاح بزرگترین شانتینگ ریلی

هنگامی که سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد از مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر بازدید کرد، هیچ نگرانی نداشت، زیرا علاوه بر اطمینان از شرایط بازدید، خبر داشت که گام بزرگ دیگری با حضور او برداشته می‌شود. خاندوزی بزرگترین شانتینگ ریلی کشور بطول ۷۲ کیلومتر و با ۲۹ خط مبادله‌ای را در این منطقه افتتاح کرد تا این افتتاح را به نام خود و دولت سیزدهم ثبت کند. بی شک در آینده دولت سیزدهم افتتاح شانتینگ گل گهر را در پرونده عملکرد خود ثبت خواهد کرد تا کارنامه پایان دوره خود را پر رنگ کند.

دلسوزی یعنی تولید و اشتغال بیشتر

مدیرعامل شرکت گل‌گهر در جریان بازدید وزیر اقتصاد گفت: خستگی‌ناپذیری در گل‌گهر یعنی کسی که بیشترین زمان را صرف تولید و توسعه معادن کشور در این منطقه کند. ایمان عتیقی با تاکید بر اینکه دلسوز، امین و متعهد به مردم بودن یعنی؛ اشتغالزایی، کمک به اقتصاد کشور و افزایش تولید گفت: منطقه گل گهر نسبت به بحث مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به سایر معادن پیشران و پیشقدم بوده است؛ البته این امر به معنای ادای دین به مردم سیرجان نیست، اما گل‌گهر در این زمینه نسبت به سایرین از نمره قابل قبولی برخوردار است. وی در پایان وظیفه خود و مجموعه گل‌گهر را تولید، اشتغال و طرح توسعه دانست و گفت: سعی می‌کنیم این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهیم.

وزن بالای گل گهر در سیاست‌های معدنی

وزیر اقتصاد نیز در مورد اقدامات و دستاورد‌های گل گهر گفت: همه باید کمک کنیم تا چشم انداز بلندمدت فعالیت‌های گل گهر ادامه پیدا کند. سیداحسان خاندوزی افزود: برای ما به جهت ابعاد و تأثیراتی که گل گهر در منطقه و استان دارد و همچنین با توجه به پیوستگی مجموعه‌های مرتبط با معادن استان کرمان، گل گهر اساسا وزن بالایی در کل سیاست‌های معدنی کشور و بازار سرمایه دارد و حتما رسیدگی کردن به مسائل و مشکلات گل گهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. وزیر اقتصاد افزود: اراده و همتی که در منطقه گل گهر برای تکمیل زنجیره تولید فولاد در این منطقه داشته‌اند، ارزش افزوده، ارزش اقتصادی بالایی و همچنین اشتغال‌زایی به همراه داشته است. خاندوزی ادامه داد: گل گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تا کنون خوب و موفق عمل کرده و از این به بعد هم عمل خواهد کرد.

بزرگترین تولیدکننده کشور

منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح‌ترین قطب‌های فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می‌باشد. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از شرکت‌های فعال این منطقه می‌باشد که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه را برعهده دارد. این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور می‌باشد و با اجرای پروژه‌های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید. این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تاسیس شرکت‌های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده است و در آینده نه چندان دور با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی این زنجیره را تکمیل خواهد نمود. گل گهر اولین منطقه‌ای در ایران خواهد بود که کلیه فرآیند تولید از معدن تا محصول نهایی را در یک منطقه در کنار هم قرار داده است.

خبرنگار: کورش شرفشاهی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: