کد خبر: ۳۸۴۲۵۴
۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
به نظر می‌رسد ایران خودرو به دنبال این است تا وابستگی خود به محصولات گروه پژو را به تدریج کاهش داده و محصولات جدید را جایگزین کند.
پژو از چرخه تولید حذف می‌شود؟
بررسی اطلاعات منتشر شده ایران خودرو در سایت کدال سازمان بورس نشان می‌دهد گروه پژو در پایان مردادماه سال جاری درآمدی حدود ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی برای این خودروساز به همراه داشته است. این میزان درآمد در قیاس با درآمد سال گذشته این خودروساز از رشدی بیش از ۷۲ درصدی حکایت دارد. آبی‌های جاده مخصوص سال گذشته حول و حوش ۱۴ هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان از محل فروش این گروه خودرویی به حساب خود واریز کردند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته در مجموع حدود ۱۱۶ هزار و ۲۳۰ دستگاه از محصولات خود با برند پژو را برای مشتریان فاکتور کرد. ایران خودرویی تا پایان دومین ماه از فصل تابستان سال جاری به طور میانگین هر دستگاه از محصولات خود که برند پژو دارد را با قیمتی حول و حوش ۱۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بفروش رسانده اند. این میانگین فروش در مقایسه با میانگین قیمتی سال گذشته گروه پژو حدود ۳۴ درصد رشد کرده است. سال گذشته میانگین فروش این گروه خودرویی حوالی ۱۲۵ میلیون تومان بود.

در پایان پنجمین ماه از سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۴ درصد تیراژ فروش ایران خودرویی‌ها را محصولات برند پژو تشکیل داده است. همچنین براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس ۵۳ درصد از درآمد این خودروساز در بازه زمانی یاد شده نیز از این محل تامین شده است.

اما بررسی تیراژ فروش گروه پژو در پایان مردادماه گذشته نشان می‌دهد آبی‌های جاده مخصوص حدود ۷۲ درصد تیراژ فروش خود را از محل فاکتور کردن محصولات گروه پژو نهایی کردند؛ بنابراین شاهد هستیم که سهم گروه پژو در سبد فروش ایران خودرو طی پنج ماهه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ درصد افت کرده است. سهم درآمدی این خودروساز از محل فروش محصولات خود با برند پژو در پایان دومین ماه از فصل تابستان ۱۴۰۰ حدود ۶۴ درصد فروش کل برآورد شده است؛ بنابراین درآمد ایران خودرو نیز از محل فروش محصولات برند پژو در سال جاری در قیاس با سال گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش را به خود دیده است.

به نظر می‌رسد ایران خودرو به دنبال این است تا وابستگی خود به محصولات گروه پژو را به تدریج کاهش داده و محصولات جدید را جایگزین کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: