April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۴۰۴
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
روند انبوه زائران اربعین به سمت کربلا در حالی ادامه دارد که خدمات رسانی به آنها به نحو احسن در حال انجام است. روند ورود زائران به شکل کاملا روان و بدون مشکل به عراق نیز ادامه دارد.
اربعین؛ از خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله تا ورود روان و آرام زائران به عراق
منابع عراقی از تداوم خیل انبوه زائران اربعین به سمت عراق از طریق گذرگاه‌های مرزی میان عراق و ایران به سمت کربلا و بارگاه مقدس امام حسین (ع) خبر دادند.

پیاده روی اربعین ,

این منابع بیان کردند که هزاران زائران ایرانی از طریق گذرگاه زرباطیه( مهران) و شلمچه میان استانهای واسط و بصره عازم کربلا هستند.

طبق آمارها، شمار زائران به میزان صد در صد افزایش پیدا کرده است و ازدحامی به طول 15 کیلومتر وجود دارد و هزاران دستگاه خودرو حمل زائران در محل مستقر است.

منابع عراقی افزودند که از زمان حرکت زائران ایرانی به سمت گذرگاههای مرزی با عراق، بر دامنه حوادث رانندگی هم افزوده شده است و خستگی شدید برخی زائران بیمار و سالخورده به فوت برخی از آنها منجر شده است.

این منابع اعلام کرد که بیش از دو میلیون و نیم زائر خارجی برای انجام مراسم اربعین به عراق وارد شده‌اند.

 به گفته سازمان گذرگاههای مرزی عراق، روند ورود زائران به شکل کاملا روان و بدون مشکل ادامه دارد.

«علاء الدین القیسی» سخنگوی سازمان گذرگاههای مرزی عراق با ایران اعلام کرد: از مورخه 31/8 تا 11/9 حدود دو میلیون و 642 هزار زائر خارجی برای شرکت در مراسم اربعین وارد عراق شده اند.

وی افزود: همه زائران بدون مشکل در حال ورود هستند و سازمان گذرگاههای مرزی به شکل کامل بر ورود آنها به اراضی عراق و حرکت آنها به سمت کربلا نظارت دارد.

بیش از 12 هزار زائر از مرزی خسروی وارد عراق شده اند

خبرنگار بغداد الیوم گزارش داد: شمار زائران ایرانی که تا روز گذشته از طریق گذرگاه المنذریه(خسروی) وارد عراق شده‌اند به بیش از 12 هزار زائر رسیده است و بیش از هشت هزار زائر هم از این گذرگاه پس از انجام مراسم اربعین برگشته‌اند.

کادر بهداشت و درمان در آستان مقدس امام حسین(ع)، جان یک زائر عربستانی که برای مراسم اربعین در بارگاه حسینی حضور پیدا کرده بود را نجات داد.

این زائر سعودی دچار تنگی نفس شدید شد و به گفته «ستار الساعدی» رئیس سازمان بهداشت و آموزش پزشکی اگر دستگاههای پیشرفته موجود در مراکز بهداشتی در آستان مقدس حسینی نبود، امکان نجات این زائر وجود نداشت.

خدمات رسانی به زائران اربعین

خبر دیگر از مراسم اربعین در عراق اینکه تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد که یخ از استانهای مجاور کربلا برای توزیع میان زائران و موکب های حسینی در جریان اربعین تامین می شود.

پیاده روی اربعین ,

«محمد ابودکه» عضو کمیته کارشناسان عتبه مقدس حسینی در این باره گفت: با کارخانه های تولید یخ در استانهای ذی قار، بصره و نیز منطقه الحر در کربلا برای تامین یخ مورد نیاز زائران در طول مراسم اربعین، توافق انجام شده است.

وی افزود: یخ در مبادی خاصی شامل صحن حضرت زینب(س) در نزدیکی حرم مطهر امام حسین(ع)، منطقه باب القبله در نزدیکی هتل المیزان و منطقه کوی الحسین در نزدیکی کنسولگری ایران توزیع می شود.

ابودکه همچنین گفت: آستان حسینی مبلغ 300 میلیون دینار برای خرید یخ و توزیع آن میان موکبهای حسینی و زائران طی مراسم اربعین اختصاص داده است.

موکب چینی ارائه دهنده خدمات به زائران اربعین

بغداد الیوم گزارش داد که یک شرکت چینی، موکبی را برای خدمات رسانی به زائران اربعین در استان واسط برپا کرده است.

پیاده روی اربعین ,

این شرکت چینی در یکی از میادین نفتی در این استان فعالیت دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: