April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۴۰۷
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
نخست وزیر ارمنستان در تماس با رئیس جمهور فرانسه و وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین وضعیت درگیری میان نیروهای ارمنستان و آذربایجان گزارشی ارائه داد.
تماس تلفنی پاشینیان با ماکرون و بلینکن درباره درگیری اخیر مرزی با جمهوری‌آذربایجان
نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بنا بر اعلام دولت ارمنستان، پاشینیان در این گفتگو آخرین وضعیت درگیری شب گذشته نیرو‌های آذربایجان و ارمنستان را به اطلاع طرف فرانسوی رساند.

پاشینیان در این گفتگو نگرانی خود از وضعیت بوجود آمده را بیان داشته و ماکرون نیز عنوان کرده که تشدید تنش‌ها غیرقابل قبول است و وضعیت هر چه زودتر باید به ثبات برسد.

پاشینیان در تماس با بلینکن خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت برای حل و فصل اوضاع مرزی و توقف حمله جمهوری آذربایجان شده است.

بلینکن نیز در این تماس نگرانی خود را از وضعیت شکل گرفته اعلام کرده و افزوده که برای به ثبات رسیدن وضعیت آماده اقدام هستیم.

نخست وزیر ارمنستان همچنین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز تماس تلفنی داشته و درباره تنش مرزی رخ داده گفتگو کرده بود.

شب گذشته بین نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان درگیری شدیدی رخ داده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده که شب گذشته، نیرو‌های ارمنی در مرز‌های داشکسن، کلبجر و لاچین اقدامات تحریک آمیزی از سوی نیرو‌های نظامی ارمنستان انجام گرفته است.

دیشب همچنین وزارت دفاع ارمنستان جلسه‌ای را برگزار کرد و در طی آن وضعیت مرزی را با وابستگان نظامی سفارتخانه‌های خارجی معتبر در جمهوری ارمنستان را ارائه کرد.

آذربایجان در این درگیری از تسلیحات توپخانه‌ای مختلف و سلاح‌های کالیبر بزرگ استفاده می‌کند.

همچنین وزارت دفاع آذربایجان در این خصوص اعلام کرد که اقدامات متقابل در پاسخ به تحریکات ارمنستان، ماهیتی محلی دارد و هدف آن تاسیسات نظامی و نقاط تیراندازی است. اقدامات ما پاسخ در مقیاس کوچک و هدفمند با هدف تضمین امنیت مرز‌های آذربایجان و توقف اقدامات تحریک آمیز ارمنستان بوده و انجام می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: