با ارایه خدمات متنوع به مناسبت اربعین صورت گرفت
کد خبر: ۳۸۴۴۲۲
۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
راهپیمایی اربعین، بزرگترین موجی است که همه ساله با حضور گسترده انسان‌ها به حرکت در می‌آید و هر لحظه خروشان‌تر و پرشورتر می‌شود که در نهایت جریان ساز می‌شود.
تعظیم تمام قد بانک سپه به سیدالشهدا
هر چند که پشتوانه این حرکت، عشق و علاقه به سالار شهیدان، یاران با وفایش و اسرایی است که در کاخ یزید ابراز وجود کردند، اما در شرایط کنونی لازم است زمینه مناسب برای حضور در این راهپیمایی فراهم آید. واقعیت این است که چالش‌ها و مشکلات از رغبت برای حضور می‌کاهد و هرچقدر امکانات بیشتر و بهتری فراهم باشد، به همان نسبت استقبال بیشتری صورت می‌گیرد. بنابر این باید تمامی دستگاه‌ها برای رفاه حال راهپیمایان اربعین تلاش کنند.

نقدینگی باعث قوت قلب
 
اگرچه خدمات رسانی گسترده‌ای در طول مسیر راهپیمایی اربعین صورت می‌گیرد و امکانات غذایی برای ادامه مسیر مهیاست، ولی داشتن نقدینگی همواره باعث قوت قلب بوده و انسان را برای ادامه مسیر، بیشتر ترغیب می‌کند. برای تحقق این مهم، نظام بانکی می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد. البته نظام بانکی با ایجاد شعب در سراسر کشور و گسترش بانکداری دیجیتال، سعی کرده چالش‌ها را کاهش دهد و اعتماد آفرین باشد، اما نباید فراموش کنیم که راهپیمایی اربعین سالی یک بار صورت می‌گیرد و برای هیچ بانکی مقرون به صرفه نیست که برای مدت محدودی از سال، خدمات و تشکیلات ویژه‌ای تعریف و فعال کند.

ضرورت حرکت در مسیر رسالت بانکی

با وجود همه این توضیحات و محدودیت ها، بانک‌ها نباید رسالت خود را فراموش کنند. هنگامی که در مدت یک ماه میلیون‌ها ایرانی از سراسر کشور برای راهپیمایی اربعین به حرکت در می‌آیند و نظام جمهوری اسلامی به واسطه عنوانی که یدک می‌کشد، نباید و نمی‌تواند نسبت به این مردم بی تفاوت باشد، ارایه خدمات حتی هزینه بر و غیر قابل توجیه برای ترازنامه آخر سال، توجیه پذیر است و گمان نمی‌رود که سهامداران نیز با این هزینه مخالف بوده یا علیه آن موضع گیری کنند.

گام بزرگ بانک سپه همسو با اربعین

با نگاهی به خدمات ارایه شده از سوی بانک سپه و اطلاع رسانی‌های گسترده‌ای که در این زمینه صورت گرفته، مشخص می‌شود که بانک سپه با ارایه خدمات متنوع به مناسبت اربعین، تعظیم تمام قدی به ساحت مقدس سیدالشهدا داشته و سعی دارد همسو با عاشقان حسینی، در مسیر اربعین خودنمایی کند. کافی است به خدماتی که بانک سپه در ایام اربعین ارایه کرده توجه کنیم تا ارادت مدیریت و کارکنان بانک سپه به سومین امام شیعیان را درک کنیم.

فروش ارز در ۱۵۰ شعبه منتخب

از آنجا که خروج از مرز‌های کشور، نیاز به زبان جهان در اقتصاد دارد، تمامی ابزار‌های مالی از جمله عابر بانک و پول نقد ارزش خود را از دست می‌دهد و نیاز به ارز‌های جهانی به شدت احساس می‌شود. البته دولت برای مردم سهمیه ارزی در نظر گرفته که ارایه این سهمیه به مردم می‌بایست از نظام بانکی صورت پذیرد. از آنجا که زائران حسینی از سراسر کشور برای حضور در راهپیمایی اربعین اقدام می‌کنند، می‌بایست خدمات ارزی به صورت سراسری ارایه شود که شعب منتخب بانک سپه در سراسر کشور از هشتم شهریور به زائران اربعین حسینی ارز اربعین ارائه کرد. بانک سپه اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۱۵۰ شعبه منتخب بانک سپه در سراسر کشور به‌منظور تسهیل شرایط عزیمت هموطنان به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی، طبق بخشنامه بانک مرکزی و با هماهنگی بازار متشکل ارزی اقدام به فروش ارز (به‌میزان ۱۰۰ دلار) می‌کنند. متقاضیان واجد شرایط بالای ۱۸ سال می‌توانند برای خرید ارز اربعین با همراه داشتن اصل کارت ملی، دارا بودن کارت بانکی و شماره تلفن همراه به نام متقاضی و ارائه پرینت ثبت نام در سامانه سماح (کد رهگیری ۱۰ رقمی) به شعب منتخب بانک سپه در سراسر کشور مراجعه کنند.
 

صدور کارت بانکی آنی

از آنجا که همراه داشتن پول نقد یا چیز‌هایی همچون طلا که بتوان به نقدینگی تبدیل کرد، در مسیر راهپیمایی خطرناک و دردسرآفرین است، داشتن کارت بانکی میتواند اطمینان بخش باشد. در این رابطه بانک سپه در پایانه مرزی مهران برای زائران حسینی کارت بانکی آنی صادر می‌کند. نکته‌ای که اهمیت دارد، بسیاری از افراد در نقطه مرزی پی به این مهم می‌برند و از اینکه چنین اقدامی نکرده و کارت بانکی نگرفته اند، حسرت می‌خورند. اما بانک سپه برای این افراد چاره اندیشی کرده و با راه اندازی باجه سیار در پایانه مرزی مهران، برای زائران اربعین حسینی، کارت عابر بانک آنی صادر می‌کند. بانک سپه در قالب اطلاع رسانی گسترده اعلام کرد: زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای دریافت خدمات بانکی نظیر صدور کارت بانکی، دریافت و پرداخت وجه، انتقال ساتنا و پایا، کارت به کارت و سایر خدمات ریالی می‌توانند به این باجه سیار مراجعه کنند. باجه سیار مستقر بانک سپه در پایانه مرزی مهران از ساعت ۷ صبح الی ساعت ۲۰ به هم وطنان گرامی خدمت رسانی می‌کند.
 

اهدای ۳۰ هزار بطری آب

 

اگر بپذیریم که تبلیغات نقش موثری در توجه به راهپیمایی اربعین دارد و آن را پررنگ می کند، تبلیغات منفی نیز می تواند این حرکت تاثیرگذار را زیر سوال ببرد. بتازگی شاهد بودیم که در فضای مجازی مطالبی در خصوص کمبود آب و تشنگی راهپیمایان منتشر شد که آبرسانی می تواند در کاهش این اخبار مخرب موثر باشد. در این رابطه بانک سپه با اهدای ۳۰ هزار بطری آب جهت خدمت رسانی به زائران در مرز تمرچین استان آذربایجان غربی، در برپایی هرچه باشکوهتر پیاده روی اربعین مشارکت کرد.


افزایش سقف برداشت نقدی

یکی دیگر از اقدامات مهم بانک سپه، افزایش سقف برداشت است. با توجه به رشد سرسام آور تورم و گرانی، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به هیچ عنوان کارگشا نیست، به ویژه آنکه در مسیر راهپیمایی اربعین هزینه‌های پیش بینی نشده‌ای وجود دارد که نیاز به نقدینگی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل بانک سپه به منظور خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی، امکان برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز بانک سپه را تا سقف ۵ میلیون ریال در هر شبانه روز افزایش داد. امکان برداشت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز سپه تا سقف ۵ میلیون ریال در هر شبانه روز، از هشتم شهریور تا پنجم مهرماه سال جاری، بر اساس مجوز بانک مرکزی و برای دارندگان کارت‌های عابر بانک سپه (درون بانکی) فراهم شده است.

اقدامات عملی بهتر از ارادت ظاهری

در شرایطی که برخی اقدامات در حوزه وظایف دستگاه‌ها تعریف نشده، توقعی نیز وجود ندارد و نمره منفی هم به مدیریت نمی‌دهد، اما هنگامی که اقدامی عاشقانه خارج از حیطه وظایف در راستای اهداف نظام صورت می‌گیرد، بی شک قابل تقدیر است و باید دیده شود، در نتیجه اقدامات بانک سپه عارفانه، عاشقانه و در مسیر اهداف جمهوری اسلامی است. مهمتر آنکه به خاطر داشته باشیم با حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و لازم است ارادت به حماسه کربلا با تمام توان به نمایش گذاشته شود.
برچسب ها: بانک ، سپه ، اربعین ، ارز ، کارت بانکی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: