April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۵۱۶
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد که بحث بر سر راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در نشست جاری شورای حکام پایان یافت.
بحث درباره ایران در نشست شورای حکام بدون صدور قطعنامه پایان یافت
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت: بحث بر سر راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در نشست جاری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایان یافت. هیچ قطعنامه یا تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد. فقط تبادل دیدگاه صورت گرفت.

اولیانوف همچنین در بیانیه‌ای که شامگاه روز سه شنبه در خصوص ایران ایراد کرد، قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خرداد ماه گذشته (ماه ژوئن) را نسنجیده خواند و گفت این اقدام روند مذاکرات وین و راستی‌آزمایی برجام را پیچیده کرده است.

اولیانوف در مبحث مربوط به بررسی گزارش مدیرکل آژانس درباره راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اظهار کرد: ما به وضوح به یاد داریم که به همکاران غربی خود در مورد عواقب اقدامات عجولانه آن‌ها هشدار دادیم و خواستیم که از این طرح صرف نظر کنند.

او افزود: تصمیم ایران برای حذف دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی آژانس، واکنش مستقیم به قطعنامه بود.

در همین حال «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در کنفرانس خبری خود در شورای حکام به تکرار مواضع ضد ایرانی این نهاد پرداخت و گفت: «هیچ پیشرفتی در تحقیقات جاری در فعالیت‌های هسته‌ای ایران حاصل نشده است. هرچه زمان می‌گذرد جمع‌بندی اختلاف پادمانی بسیار دشوار می‌شود، ایران باید در دادن دسترسی به ما برای دریافت اطلاعات بسیار شفاف عمل کند. شکاف اطلاعاتی ما درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حال عمیق شدن است.»

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین روز دوشنبه با محوریت اوکراین و ایران آغاز شد. در این دوره با حضور نمایندگان ۳۵ کشور عضو این شورا از جمله «محسن نذیری اصل» سفیر جدید ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، موضوع ایران و برجام هم در دستور کار قرار داشت و طبق برنامه اعلام شده قرار بود راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: