کد خبر: ۳۸۴۵۱۹
۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
0
کارکنان بخش راه‌آهن باری آمریکا قصد دارند به دلیل شرایط نامناسب شغلی دست به اعتصاب بزنند.
کارکنان بخش ریلی آمریکا اعتصاب می‌کنند
کارگران راه‌آهن باری آمریکا قصد دارند به دلیل برنامه‌های کاری طاقت‌فرسا و شرایط بد کاری اعتصاب کنند.

به گزارش گاردین، این کارگران قصد دارند به دلیل اینکه برنامه‌های طاقت‌فرسا و شرایط بد کاری در چند سال گذشته، کارمندان را از این بخش از صنعت بیرون رانده است، اعتصاب کنند.

در حال حاضر مذاکرات بر سر قرارداد جدید بین شرکت‌های راه آهن و اتحادیه‌های کارگری با ۱۵۰ هزار عضو، نزدیک به سه سال است که ادامه دارد و به نتیجه‌ای نرسیده است.

سررسید اقدامی که با هدف آرام کردن این بخش دولت «جو بایدن» ارائه شده بود نیز روزجمعه هفته جاری پایان می‌یابد و اگر توافقی در این زمینه حاصل نشود، اتحادیه‌ها تهدید به اقدام صنعتی می‌کنند، که اولین اقدام از سال ۱۹۹۲ (۳۰ سال گذشته) خواهد بود.

کارگران هم می‌گویند از صنعتی که در حال حاضر با کمبود کارکنان مواجه است، کناره‌گیری خواهند کرد.

چنانچه اعتصابی انجام شود، عواقب آن شدید خواهد بود.

طبق گزارشی که انجمن راه‌آهن آمریکا به تازگی منتشر کرده است، بخش راه‌آهن باری این کشور نزدیک به ۴۰ درصد از تجارت ریلی آمریکا را برعهده دارد و اعتصاب می‌تواند روزانه ۲ میلیارد دلار برای اقتصاد این کشور ضرر داشته باشد.

آمریکا در کنار کشور‌های اروپایی چندین ماه است که اعتصاب بخش‌های مختلف صنعتی را شاهد می‌شود.

به طور مثال، کارکنان راه آهن در انگلیس ماه گذشته ۲ بار اعتصاب کردند که به هرج و مرج و موج گسترده‌ای از مشکلات حمل و نقل در این کشور منجر شد.

اوایل ماه جاری هم کارکنان حمل و نقل ریلی انگلیس در ادامه اعتراض‌ها و اعتصاب‌های خود اعلام کردند که در آینده نزدیک دست به اعتصاب ۲۴ ساعته دیگر خواهند زد. آن‌ها همچنین پیشنهاد مدیران شرکت‌های راه آهن در واکنش به اعتصاب آنان مبنی بر افزایش ۲ درصدی دستمزد‌ها را «اهانت‌آمیز» دانستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: