کد خبر: ۳۸۴۵۵۶
۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
0
خودرو‌های وارداتی بلاتکلیف در گمرکات کشور بالاخره طی روز‌های آینده تعیین تکلیف خواهند شد و با این شرایط طلسم چند ساله این خودرو‌ها شکسته خواهد شد.
طلسم خودرو‌های بلاتکلیف در گمرک شکست
اجرای خودرو‌های دپو شده به دولت گذشته باز می‌گردد، زمانی که بیش از ۱۲ هزار خودرو به گمرک و بنادر رسیده بود، اما در سال ۱۳۹۷ به دلایلی از جمله وضعیت ارز، واردات خودرو ممنوع اعلام شد و صاحبان کالا که بخش عمده‌ای از آن‌ها خودرو‌ها را با دریافت ثبت سفارش و مجوز‌های قانونی وارد کرده بودند امکان تعیین تکلیف و ترخیص نداشتند. پس از رایزنی‌های بسیار ۱۰ هزار و ۱۲ دستگاه خودرو ترخیص و ۲ و ۲۴۹ دستگاه همچنان در گمرکات باقی ماندند. حال بر اساس تصمیمات اخذ شده و مکاتبات دادستانی قرار است بیش از هزار و ۶۲ دستگاه خودرویی که در گمرکات در حال خاک خوردن بودند براساس تصمیمات اخذ شده و مکاتبات دادستانی قرار است طی روز‌های آینده برای مزایده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گیرد.

گمرک ایران با ابلاغ تصمیم دادستانی برای ۱۰۶۲ خودروی موسوم به پرونده ثبت سفارش از گمرکات اجرایی خواست تا فرایند تحویل خودرو‌های مذکور را به نماینده سازمان اموال تملیکی برای انجام مزایده انجام دهند. خودرو‌های فوق اتومبیل‌هایی هستند که فاقد ثبت سفارش بودند که باید تعیین تکلیف آن‌ها به زودی مشخص می‌شد.

دراین خصوص سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک می‌گوید: بر اساس رای دادگاه و بخشنامه ششم شهریور گمرک باتوجه به دعوت نامه‌ای که دادستانی تهران برای مزایده ۱۰۶۲ دستگاه خودرو پرونده موسوم به ثبت سفارش انجام شده است و قرار شد در گمرکات انزلی، قم، بندر لنگه، گمرک غرب تهران، گمرک تهران (شهریار)، استان فارس، بوشهر، گناوه، شهید باهنر هرمزگان، مازنداران و خرمشهر که این خودرو‌ها در این اماکن بندری و گمرکات هستند که باید فرایند تحویل خودرو‌ها تا ۲۷ شهریور از این اماکن به نمایندگان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی حداکثر تکمیل شود.

بر اساس مکاتبه مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک ایران به گمرکات اجرایی از روز دوشنبه ۲۲ شهریور به مدت ۱۰ روز ادارات استاندارد و محیط زیست باید نماینده خود را به محل نگهداری خودرو‌های فوق اعزام کنند تا گواهی تائید را برای راهور صادر کنند.

سخنگوی گمرک کشور تاکید کرد: بر اساس مصوبات دولت ترخیص خودرو‌هایی که حجم موتور آن‌ها بالای ۲۵۰۰ سی سی بوده یا خودرو‌های آمریکایی یا خودرو‌هایی که به سفارش آمریکا ساخته شدند ممنوع است و ظاهرا سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز برای خودرو‌های قاچاق یا فاقد مدارک مثبت ورود برای این نوع خودروها، انهدام فنی را دنبال می‌کند و موتور‌های این خودرو‌ها نیز جهت استفاده از فناوری‌های موجود در اختیار دانشکده‌های مهندسی و فنی کشور قرار خواهد گرفت تا دانشجویان در حوزه‌هایی همچون مهندسی معکوس از آن‌ها استفاده کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: