تیموری از حرکت گسترده در مسیر سیاستگذاری‌های رهبری خبرداد
کد خبر: ۳۸۴۶۵۷
۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در همین مدت کوتاهی که مدیریت سایپا را بر عهده گرفته ام، با ۵۴ شرکت دانش بنیان قرارداد همکاری داریم که همکاری‌ها همچنان جاری هستند.
تخت گاز سایپا در جاده دانش بنیان
مقام معظم رهبری در ابتدای سال فرمودند: امسال نیز همچنان بر مسئله تولید تأکید می‌کنم، البته بر لایه و چهره جدیدی از تولید یعنی تولیدِ «دانش‌بنیان» و «اشتغال‌آفرین». حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند و افزودند: بنابراین شعار سال ۱۴۰۱ عبارت است از «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین».

ضرورت حرکت در مسیر نامگذاری سال

این جملات بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام ابتدای سال جاری است. ایشان همه ساله در قالب نامگذاری سال، حرکت مدیران کشور را ریل گذاری می‌کنند. بنابر این هر چقدر مدیران در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، به همان نسبت ولایتمداری خود را به اثبات رسانده اند. مهمتر اینکه هر چقدر حرکت‌های اقتصادی هماهنگ و منطبق با ریل گذاری مقام معظم رهبری صورت گیرد، امکان موفقیت بیشتر است، زیرا تمرکز بر یک سیاست و یک مسیر صورت می‌گیرد. بزرگترین مشکلی که گریبانگیر مدیریت کشور است که زیان‌های جبران ناپذیری وارد کرده، حرکت نکردن در مسیر سیاستگذاری‌های سال است که بار‌ها از سوی رهبر انقلاب مورد انتقاد قرار گرفته است. ایشان بار‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم از مسوولان انتقاد و با ارایه دلایل متقن اثبات کرده اند که اگر در راستای سیاستگذاری سال حرکت می‌شد، امروز وضعیت اقتصادی به مراتب مناسب‌تر و بهتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم.
 
 

حرکت سایپا همسو با سیاستگذاری رهبری

اما بسیاری از مدیران ولایتمداری را نه در حرف بلکه در عمل اثبات کرده اند که البته برای اثبات ولایتمداری، نیازی نیست مسیر‌های طولانی طی شود، بلکه فقط کافی است همسو با اهداف و سیاستگذاری‌های مقام معظم رهبری حرکت کرد. سایپا یکی از مجموعه‌هایی است که با توجه جدی به نامگذاری سال و حرکت در مسیر سیاستگذاری رهبری، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته و همکاری را دانش بنیان‌ها را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.
 

دانش بنیان رمز موفقیت

برای اثبات اهمیت همکاری با دانش بنیان ها، کافی است به اظهارات مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا توجه داشته باشیم. محمدعلی تیموری با تاکید بر اینکه رمز موفقیت هر محصولی نه در ایران بلکه در جهان، بر دانش بنیان بودن استوار است، به تشریح عملکرد سایپا در زمینه حرکت در مسیر نامگذاری سال پرداخت و گفت: دو راهکار را به موازت هم در گروه سایپا پیگیری و اجرا می‌کنیم، اول اینکه زنجیره تامین را به سمت دانش بنیان شدن هدایت کرده و می‌کنیم، بدین معنا که زنجیره تامین قطعاتی که اکنون برای سایپا کار می‌کند، مجهز به تحقیق و توسعه و آر. اند. دی هستند. وی با تاکید بر اینکه اگر قطعه ساز در دنیا مجهز به تحقیق و توسعه و آر. اند. دی باشد، حتما شرکت دانش بنیان است گفت: در همین مدت کوتاهی که مدیریت سایپا را بر عهده گرفته ام، با ۵۴ شرکت دانش بنیان قرارداد همکاری داریم که همکاری همچنان جاری هستند.

هدایت قطعه سازان به دانش بنیان

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به تشریح سیاست گذاری سایپا برای آینده پرداخت و گفت: در ۶ ماهه پایان سال شرکت‌های قطعه ساز همکار با سایپا را به این سمت هدایت می‌کنیم که ۵۰ درصد قطعه سازان سایپا، به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند.

ضرورت جذب نخبگان

وی با اشاره به فاصله صنعت و دانشگاه که سالهاست مورد انتقاد قرار دارد گفت: شرکت‌ها و صنایع برای دانش بنیان شدن، باید نخبگان را جذب کنند و به صورت مستمر و گسترده از نخبگان استفاده شود و به عبارت بهتر صنایع باید ارتباط با مراکز دانشگاهی برقرار کنند تا بتوانند دانش بنیان شوند.

همکاری با امضای تفاهم نامه

تیموری در تشریح راه حل دوم با اعلام اینکه سایپا تفاهم نامه‌هایی با وزارت دفاع و دانشگاه‌ها بسته است گفت: بزرگترین مراکز دانش بنیان در دنیا صنایع دفاعی و نظامی کشور هستند، دلیل هم این است که، چون صنایع نظامی با امنیت مردم و کل کشور ارتباط مستقیم دارند، سرمایه گذاری‌های بزرگی در این زمینه صورت می‌گیرد. وی با تاکید بر اینکه صنایع دفاعی کشور جذب نخبگان بالایی دارند گفت: بدلیل اهمیت صنایع دفاعی، در سایپا به این نتیجه رسیدیم که باید از دانش آن‌ها در صنعت خودرو استفاده کنیم و به همین دلیل با ۷ شرکت زیر مجموعه وزارت دفاع عقد قرارداد داریم.
 
نقش آفرینی وزارت دفاع در تولیدات سایپا 
 
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به رفع نیاز‌های خودرو‌های سایپا با استفاده از توان وزارت دفاع گفت: از ۸۰ هزار خودرویی که در سایپا تولید شده، قطعات الکترونیکی مورد نیاز ۳۹ هزار خودرو را وزارت دفاع تولید و تامین کرده و با استفاده از توان وزارت دفاع توانستیم خودرو‌های سایپا را به صورت تجاری بدون مشکل تولید و به بازار عرضه کنیم. تیموری با تاکید بر اینکه هیچ خودرویی در انبار‌های سایپا بدلیل کمبود یا نقص قطعه وجود ندارد گفت: دلیل رسیدن به این نقطه، حرکت در مسیر دانش بنیان‌ها برای رفع نیاز قطعات وارداتی بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: