کد خبر: ۳۸۴۷۱۶
۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
در سال ۱۴۰۱ از تعداد ۱۴۶۷ عنوان کتاب منتشر شده ۱۱۰۹ کتاب جزو کتاب‌های تالیفی و تعداد ۳۵۸ کتاب هم در گروه ترجمه بوده است.
آمار نشر کتاب‌های ادبیات در نیمه نخست ۱۴۰۱
بررسی عملکرد حوزه نشر و ادبیات در ۵ ماه گذشته نسبت به ۵ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ می‌تواند ابعادی تازه‌ای از این حوزه را پیش روی ما قرار دهد، به همین سبب آمار ارائه شده دو بخش تالیفی و ترجمه از سوی خانه کتاب در سال گذشته و امسال، را مورد بررسی قرار داده ایم.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران در سال ۱۴۰۰ از تعداد ۱۵۴۱ عنوان کتاب منتشر شده ۱۰۳۰ کتاب جزو کتاب‌های تالیفی و تعداد ۵۱۱ کتاب هم در گروه ترجمه بوده که از این تعداد ۱۱۶۳ عنوان مربوط به تهران و ۳۷۸ عنوان مربوط به شهرستان‌ها بوده است.

همچنین از این تعداد کتاب ۹۹۶ عنوان به عنوان چاپ اول و ۵۴۵ کتاب تجدید چاپ شده‌اند.

درسال ۱۴۰۱ از تعداد ۱۴۶۷ عنوان کتاب ۱۱۰۹ کتاب جزو کتب تالیفی و ۳۵۸ کتاب جزو کتب ترجمه شده بوده که از این تعداد درسال ۱۴۰۱، ۱۰۰۱ عنوان مربوط به تهران و ۴۶۶ عنوان مربوط به شهرستان بوده است.

همچنین ۱۰۵۳ کتاب چاپ اول داشته اند و ۴۱۴ کتاب جزو کتاب‌هایی بوده‌اند که در حوزه ادبیات تجدید چاپ شده اند.

با توجه به درصد تغییر در بخش تعداد عنوان شاهد رشد منفی ۵ درصدی در بخش ترجمه و نیز شاهد رشد منفی ۳۰ در صد بوده ایم.

آمار نشر کتاب در حوزه ادبیات در نیمه نخست ۱۴۰۱

در بحث میانگین قیمت کتب منتشر شده در سال ۱۴۰۰ میانگین قیمت ۵۷۸۸۰۱ ریال، اما در سال ۱۴۰۱ میانگین قیمت ۷۳۸۷۵۲ ریال بوده است که باتوجه به رشد منفی در بخش ترجمه و تعداد عنوان شاهد رشد ۲۸ درصدی قیمت کتاب در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در حوزه ادبیات بوده‌ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: