April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
احمدی پنجکی پرداخت هرچه سریعتر معوقات را خواستار شد
کد خبر: ۳۸۴۷۸۷
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان تهران با یادآوری اینکه پس از پنج ماه تلاش مستمر و پیگیری از مراجع رسمی و قانونی، توانستیم افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان را اجرایی کنیم گفت: اکنون هم که دولت را وادار به اجرای قانون کرده ایم با چالش پرداخت معوقات روبه‌رو هستیم.
دبه جدید دولت برای پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان
پرویز احمدی پنجکی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه بازنشستگان بدلیل قانون گریزی‌های دولت، برای دریافت مطالبات قانونی خود مجبور هستند راه طولانی را طی کنند گفت: در حالی که قانون کوتاه‌ترین راه برای رفع مشکلات است و باید فصل الخطاب تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد، اما مشاهده می‌کنیم که بازنشستگان برای اجرای قانون نیز باید بار دیگر به قانون متوسل شوند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان به دلیل قانون گریزی‌های دولت از دریافت حقوق قانونی خود محروم بودند گفت: در حالیکه رشد تورم و گرانی وحشتناکی را تجربه می‌کردیم، از دریافت افزایش حقوق مطابق قانون و مصوبه شورای عالی کار محروم بودیم.

رییس کانون کارگران بازنشسته شمیرانات با اعلام اینکه می‌بایست افزایش حقوق مطابق مصوبه شورای عالی کار اجرایی شود گفت: انتظار داشتیم در اولین ما تمامی معوقات بازنشستگان پرداخت شود، اما گویا قرار نیست سختی‌هایی که در ۶ ماه نخست سال بر ما گذشته، اکنون جبران شود.

وی با اعلام اینکه آقایان اعلام کرده اند حقوق شهریور ماه مطابق مصوبه شورای عالی کار پرداخت می‌شود گفت: متاسفانه مطالبات بازنشستگان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز سازمان تامین اجتماعی زمان بندی مشخصی برای پرداخت معوقات اعلام نکرده است.

احمدی پنجکی با یادآوری اینکه مدیران تامین اجتماعی اعلام کرده بودند معوقات را در قالب سهام شرکت‌های شستا به بازنشستگان پرداخت می‌کنند گفت: هیچ کس حق ندارد برای نحوه دریافت یا هزینه کرد زندگی بازنشستگان تصمیم بگیرد و شخص بازنشسته باید تصمیم بگیرد که با حقوقش چاله چوله‌های زندگی را پرکند یا سهام بخرد.

وی افزود: با تورم سرسام آوری که عامل اصلی آن عملکرد اشتباه دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود، شاهد بحران گرانی و آشفته بازار قیمت‌ها بوده و هستیم، در این شرایط افزایش حقوق پاسخگوی هزینه‌ها نیست و معلوم نمی‌شود آقایان چگونه انتظار دارند بازنشسته سهام بخرد. شاید هم دولتمردان گمان می‌کنند می‌شود سهام را سر سفره گذاشت و به جای نان و پنیر شکم‌های گرسنه را سیر کرد.

وی با اعلام اینکه گویا تیم اقتصادی دولت از بحرانی که به وجود آورده خبر ندارد گفت: حقوق هفت میلیون تومانی برای پاسخگویی این حجم از هزینه‌های حتی برای ۲۰ روز هم کفاف نمی‌دهد، در این شرایط آقایان جلوی افزایش حقوق را گرفته‌اند و اکنون که به زور قانون، وادار شده اند افزایش حقوق سایر سطوح را مطابق مصوبه شورای عالی کار اجرایی کنند، از پرداخت معوقات به بهانه‌های مختلف سرباز می‌زنند.

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته استان تهران خطاب به دولتمردان گفت: شما که به بهانه‌های مختلف مانع دریافت مطالبات قانونی بازنشستگان در ۶ ماه از سال شده اید، آیا می‌توانید با حقوقی که به بازنشستگان میدهید، فقط یک ماه زندگی کنید؟

وی با اشاره به نجومی بگیران دولت گفت: آقایانی که در پست‌های مدیریتی قرار دارند و ماهیانه ده‌ها میلیون تومان حقوق می‌گیرند، هرگز درک درستی از زندگی بازنشسته‌ای دارند که ناچار است با ۷ میلیون تومان زندگی کند.

احمدی پنجکی با اعلام اینکه بازنشستگان در ۶ ماه گذشته با قرض و قوله زندگی خود را اداره کرده اند گفت: به امید اینکه افزایش حقوق مطابق مصوبه شورای عالی کار اجرایی شود، ناچار به گرفتن قرض شده ایم و اکنون که افزایش حقوق قانونی شده، انتظار داریم معوقات خود را یکجا دریافت کنیم تا بدهی هایمان را هم یکجا بپردازیم و در اصل از این افزایش حقوق چیزی نصیب ما نمی‌شود و فقط بدهی هایمان را می‌پردازیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: