کد خبر: ۳۸۴۷۹۸
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
0
رادیو فرهنگ برای ایام دفاع مقدس ۸۰ برنامــه را در قالب ۲۰ عنوان تدارک دیده است.
از «سطر‌های ناخوانده» تا «سنگر به سنگر» تدارک رادیو در هفته دفاع مقدس
«شبکه رادیو فرهنگ» با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ سازی در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در ایام گرامیداشت هفته دفاع مقدس تلاش می‌کند برنامه‌های خود را با آگاهی بخشی درباره هشت سال دفاع مقدس در قالب مسابقه، معرفی سینمای دفاع مقدس، انعکاس اخبار فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس، بررسی بهترین شیوه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به فرزندان و موارد متعدد دیگر به تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت روانه آنتن کند.

بر همین اساس برنامه ترکیبی «از سنگر تا میدان» چهارشنبه پنجشنبه در تاریخ ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه به طور ویژه از گروه تاریخ و اندیشه ساعت۱۳:۳۰ پخش شد.

«پلاک عاشقی» نیز به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد پنجشنبه و جمعه این هفته ساعت ۹:۰۰ صبح از گروه جامعه با موضوع دفاع مقدس در فرهنگ مردم ایران زمین، حماسه-ایثار-گذشت-شجاعت-فداکاری به طور زنده پخش می‌شود و در طول هفته دفاع مقدس برنامه سازان این برنامه از اهواز برنامه را تقدیم شنوندگان می‌کنند.

در همین راستا برنامه " ایراندخت " که در آن به نقش مهم و راهبردی زنانی که در تمام بخش‌های جبهه حضور فعالی اشاره می‌شود. این برنامه درهفته دفاع مقدس، یکشنبه ساعت۲۰:۰۰به روی آنتن می‌رود.

مجله رادیویی «آن روزها» در هفت قسمت پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه «سنگر به سنگر» روایت عملیات‌ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است. مجله رادیویی «هفت نمای ماندگار» نیز در هفت قسمت، ساعت۱۴:۰۰ سینمای دفاع مقدس را بررسی می‌کند و «سینما فرهنگ» نیز پنجشنبه‌ها ساعت ۲۰:۰۰ در دو‌قسمت مروری بر فیلم‌های چهار دهه گذشته سینمای ایران با موضوع دفاع مقدس دارد.

شبکه رادیویی فرهنگ در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، علاوه بر یادآوری رشادت‌های ماندگار آن زمان، نسل جوان را با مفاهیم ارزشمند فرهنگ مقاومت و ایستادگی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاورد‌های بی نظیری که در قالب فرهنگ جهادی، ایثار و مقاومت حاصل شده آشنا می‌کند.

«سطر‌های ناخوانده» عنوان برنامه ترکیبی زنده گروه کتاب است که ساعت۱۸:۳۰ با موضوع نشر آثار دفاع مقدس در سال گذشته با محوریت هنر-کودک ونوجوان-ادبیات معاصر-تاریخ جنگ و... معرفی مجموعه کتاب‌های تقریظ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع دفاع مقدس پخش میشود، همچنین جمعه‌ها ساعت ۱۴:۳۰خاطره انگیزترین سرود و سروده‌های دفاع مقدس در برنامه «سرود و سروده ها» معرفی و بررسی می‌شود در طول هفته نیز در همین ساعت برنامه «مستند فرهنگ» ویژه پرتره رزمندگان و سرداران و فرماندهان دفاع مقدس روی آنتن می‌رود.

برنامه «ققنوس» نیز در این هفته از ساعت ۱۵:۰۰ با موضوع بررسی شعر پایداری و ادبیات دفاع مقدس با حضور شاعران و نوبسندگان و.. از گروه هنر وادب پخش می‌شود و «هفت اقلیم» نیز از ساعت۱۷ تا۱۸:۳۰ به بیان ارزش‌های دفاع مقدس در قالب فرهنگ و هنر و بیان آن به نسل‌های آینده اختصاص دارد.

همچنین نوجوانان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در برنامه «جوانه‌ها»، داستان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را روایت می‌کنند.

شایان ذکر است، برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «داستان یک‌کتاب»، «فرهنگ جبهه» و «سیم و زر»، «کتاب هفته» و «گفتارش» نیز در این ایام به موضوع فرهنگ شهادت و دفاع مقدس اختصاص یافته است.

رادیو فرهنگ ا روی موج‌اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و‌ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: