کد خبر: ۳۸۴۸۲۵
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
0

3 دلیل برای خرید آیفون 14

پس از معرفی نسخه جدید آیفون یعنی آیفون ۱۴ در هفتم سپتامبر ۲۰۲۲ بسیاری از علاقه‌مندان به این برند و غول الکترونیکی برای خرید آیفون ۱۴ صف‌کشیده‌اند. این‌یک رویداد سالانه است که آیفون برگزار می‌کند و نسخه جدیدی را رونمایی می‌کند. این رویداد و معرفی نسخه جدید آیفون در سراسر جهان باعث می‌شود که مردم تصمیم به تعویض گوشی موبایل و یا خرید نسخه جدید آن بگیرند؛ اما افرادی که تصمیم داشته باشند نسخه جدید آیفون را خریداری کنند، باید به فاکتورهای زیادی توجه داشته باشند.

به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم با معرفی سه دلیل برای خرید آیفون ۱۴ به شما کمک کنیم تا با در نظر گرفتن گوشی آیفون و گوشی سامسونگ تصمیم درستی بگیرید. شکل ظاهری آیفون ۱۴ و صفحه نمایشگر بزرگ‌تر، استفاده از تراشه‌های جدید در آیفون ۱۴ و ارتقاء دوربین آیفون ۱۴ جزء دلایلی هستند که کاربران این گوشی‌ها تصمیم به خرید نسخه جدید آیفون ۱۴ می کنند.

شکل ظاهری آیفون 14 و مقایسه صفحه نمایش

شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده که آیفون ۱۴ چه شکلیه یا تفاوت ظاهری آیفون ۱۴ با نسخه‌های قبلی این گوشی چیست؟ طی سال های اخیر تجربه ثابت کرده که طراحی ظاهری گوشی‌های آیفون چندان زیاد نبوده است و طراحی همه نسخه ها تقریباً صاف بوده و تنها تغییرات بسیار جزئی در پنل جلویی گوشی وجود داشته است. البته درباره آیفون ۱۴ گفته می شود که المان های جدیدی در این گوشی طراحی شده و بخش روبروی گوشی دارای تفاوت زیادی با نمونه‌های قبلی است؛ یعنی قرار است بریدگی موجود در بالای صفحه نمایش اپل جای خود را به حفره بدهد.

 گفته می شود که نمونه جدید آیفون ضخیم از نمونه های قبلی هستند. بیرون‌زدگی دوربین نمونه جدید نیز نسبت به نمونه های قبلی بیشتر است؛ اما در ظاهر اتفاق خاصی نمی‌افتد و تغییر قابل توجهی در ظاهر گوشی جدید آیفون مشاهده نمی شود. گفته می شود که جنس فریم گوشی آیفون ۱۴ از تیتانیوم است. به دلیل اینکه تیتانیوم نسبت به فلز های دیگری که برای ساخت گوشی‌های هوشمند استفاده می شوند، مانند آلومینیوم، کیفیت بهتری دارد و مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد، قیمت آن هم بالاتر است. فریم دوربین نسخه آیفون ۱۴ کمی بزرگ‌تر از نمونه های قبلی است و آن هم به دلیل لنز ۴۸ مگاپیکسلی است که در بخش بعدی به آن اشاره می کنیم.

ناچ بالای نمایشگر آیفون ۱۴ یکی از تغییرات ایجاد شده در این نسخه جدید است. تغییر کردن فریم دوربین ها تنها تفاوت ظاهری آن با نمونه های قبلی است. البته صفحه نمایش آیفون ۱۴ نیز بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است و این هم جزء تفاوت های ظاهری نسخه جدید اپل می باشد. در چند سال اخیر انتقادهای زیادی به صفحه نمایش های گوشی اپل می شد. به همین خاطر آیفون ۱۴ دارای نمایشگر بزرگ‌تری است.

مشخصات این نسخه جدید به صورتی است که ناچ موجود در در بالای صفحه کمی کوچک تر است و روشنایی این گوشی نسبت به نسل های قبل پیشرفت داشته است. حاشیه های دور تا دور نمایشگر نیز کاهش پیدا کرده و ظاهری این گوشی را مدرن تر کرده است.

تراشه‌های جدید اپل در آیفون 14

اگر شما هم جزو علاقه مندان به گوشی‌های آیفون باشید، حتماً به گوشتان خورده که سری های جدید آیفون دارای تراشه‌های بیونیکی هستند که جز سری A می باشند. آیفون ۱۴ نیز دارای تراشه بیونیکی 16A می باشد و این تراشه جدید بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده، برای ساخت این تراشه نیز شرکت TSMC طی فرآیند NP4 این تراشه ها را تولید کرده است. البته اطلاعات کافی درباره این تراشه جدید و اینکه چه تفاوتی با مدل فعلی آیفون دارد، در دست نیست و اینکه آیا این تراشه جدید روی بهبود عملکرد نسخه جدید تاثیر گذاشته یا نه اطلاعی نداریم.

با توجه به اینکه تراشه 16A باعث افزایش بهره وری می شود، آیفون جدید نیز قطعاً دارای سرعت پردازش بیشتری است. شرکت اپل برای اینکه از افزایش قیمت آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس جلوگیری کند، همچنان از تراشه 15A قبلی استفاده می‌کند؛ اما ممکن است آیفون ۱۴ پرو دارای تراشه 16A باشد. تراشه‌های شرکت اپل جز بهترین نمونه های موجود در بازار هستند که باعث آپدیت نرم افزاری این گوشی‌ها شده و عملکرد آن ها را بهبود می بخشند. در حال حاضر خبر هایی هم درباره افزایش حافظه داخلی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس به گوش می‌رسد.

3 دلیل برای خرید آیفون 14

البته این اخبار کمی عجیب است گفته می‌شود که نسخه پایه ۶۴ گیگابایتی قرار است وارد بازار شود؛ اما آیفون ۱۳ در گذشته دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی بوده است؛ بنابراین شنیدن این اخبار که ممکن است آیفون جدید دارای حافظه داخلی دوبرابری باشد هنوز تایید نشده، اما تغییراتی که در بخش سخت‌افزاری این گوشی انجام شده و استفاده از رم ۶ گیگابایتی برای نسخه های ۱۴ و ۱۴ مکس این اخبار را تایید می‌کند که ممکن است آیفون ۱۴ پرو دارای رم ۸ گیگابایتی باشد.

ارتقا دوربین آیفون 14

یکی از تفاوت هایی که همیشه بین گوشی سامسونگ و گوشی اپل وجود داشته است و باعث شده تا قیمت گوشی اپل نسبت به قیمت گوشی سامسونگ بیشتر باشد، این است که دوربین گوشی‌های آیفون اگر چه دارای سنسور با رزولوشن کمتر هستند، می توانند با گوشی‌های سامسونگ که دارای سیستم عامل اندروید هستند رقابت کنند و از آن ها بهتر هم باشند. شرکت اپل از یک سنسور با رزولوشن بسیار بهتر استفاده می‌کند و دوربین آیفون ۱۴ پرو دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی است.

 این سنسور علاوه بر این که کیفیت بسیار بالایی دارد به کاربران امکان این را می دهد که بتوانند ویدیو هایی با کیفیت 8K ضبط کنند. این قابلیت چند وقتی است که توسط گوشی‌های اندرویدی فراهم شده است. دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون این قابلیت را دارد که علاوه بر ثبت تصاویری با وضوح بیشتر فناوری پیکسل ها را به صورت چهار به یک ادغام کند تا موجب شود که تصاویر فضای کمتری اشغال کنند.

آیفون ۱۴ نسبت به نسل های قبلی چه تفاوتی دارد؟

یکی از دلایلی که کاربران گوشی‌های موبایل و به ویژه آیفون هر سال به دنبال آن هستند و به همین خاطر اقدام به خرید نسخه جدید آیفون می کنند، میزان ارتقاء نسخه های قبلی است. هر سال شرکت اپل با ایجاد تغییراتی در نمونه های قدیمی، این دستگاه را برای کاربران جذاب تر می‌کند. بسیاری از کاربران برای دریافت جدیدترین فناوری ها نسخه های جدید آیفون را خریداری می کنند. اگرچه بیشتر آیفون‌ها شباهت بسیاری با نسخه های قبلی خود دارند و تفاوت آنچنانی ندارند، اما برخی از افراد هستند که حتماً باید جدیدترین نسخه را داشته باشند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود نسخه های جدید آیفون با نسل های قبلی تفاوت داشته باشند بهبود پردازنده های این گوشی‌ها است.

از دلایلی که باعث می شود تا کاربران اقدام به خرید نمونه های جدید آیفون نمایند، دوربین های با کیفیت و بهبود یافته مدل های بالاتر است. افرادی که علاقمند به عکاسی و ثبت لحظات هستند می توانند با استفاده از دوربین های با کیفیت گوشی‌های آیفون عکس های با کیفیتی را ثبت کنند.

از دیگر ویژگی‌های آیفون ۱۴ که ممکن است با نمونه‌های قبلی تفاوت داشته باشد، این است که اندازه گوشی آیفون جدید ممکن است با نسخه های قبلی تفاوت داشته باشد؛ اما این انتظار را نداشته باشید که آیفون ۱۴ یک صفحه نمایش مینی داشته باشد. نسخه جدید آیفون ۱۴ آیفون ۱۴ مکس است و ممکن است نام آن آیفون ۱۴ پلاس باشد. این آیفون‌ها صفحه نمایش بزرگتری نسبت به سری قبلی دارند. طراحی ظاهری آیفون ۱۴ اپل چیزی بین آیفون ۱۳ و سایر مدل های آیفون ۱۴ است.  البته در این همایش ساعت هوشمند جدید اپل نیز معرفی شد.

امسال مدل پرو ۱۰۰ دلار افزایش قیمت داشته است؛ بنابراین ممکن است که آیفون ۱۴ مکس که قرار است جایگزین مدل مینی این برند شود، قیمت بالاتری داشته باشد. در ادامه به برخی از ویژگی های جدید آیفون ۱۴ که ارتقا پیدا کرده‌اند اشاره می کنیم.

  • نمایشگر حفره دار آیفون ۱۴

یکی از تغییراتی که مدل جدید آیفون ۱۴ پرو نسبت به نسل قبلی دارد، استفاده از نمایشگر های حفره دار و کنار گذاشتن ناچ است. البته نمایشگر حفره دار آیفون جدید دارای یک حفره دایره ای و یک حفره کپسولی شکل است که در کنار یکدیگر قرار دارند.

  • اندازه جدید گوشی

نسخه جدید آیفون ۱۴ دارای نمایشگر های نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به مدل های مینی هستند و قرار است مدل آیفون ۱۴ پرو با یک نمایشگر بزرگ در دسترس قرار بگیرد.

  • بهبود پیدا کردن دوربین

چندین سال است که گوشی‌های آیفون از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند؛ اما نسخه جدید پرو آیفون ۱۴ دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسلی است که دارای رزولوشن بسیار بالایی است و کاربران می‌توانند برای فیلمبرداری 8K از آن استفاده کنند. دوربین سلفی این مدل جدید نیز ارتقا پیدا کرده و بسیار با کیفیت تر است.

  • استفاده از چیپست A15، A16

شرکت اپل برای گوشی‌های آیفون از چیپست هایی استفاده می‌کند که نسبت به نمونه های اندرویدی بسیار بهتر هستند و هرسال نمونه ها و نسخه های جدید آیفون نیز دارای چیپست های بهتری می شوند. شرکت اپل امسال در نسخه آیفون ۱۴ جدید خود دارای چیپست های A15 هستند و مدل های پرو دارای تراشه A16 خواهند بود.

  • قیمت آیفون 14

یکی از مواردی که هنگام خرید نسخه جدید آیفون کاربران به آن توجه می‌کنند، قیمت نسخه جدید آیفون است. لازم به ذکر است که با مقایسه قیمت گوشی سامسونگ و گوشی اپل متوجه تفاوت قیمت این دو برند می‌شویم؛ اما طبق اطلاعاتی که به دست آمده نمونه جدید آیفون ۱۴ مکس قیمت حدود ۸۹۹ دلار دارد و نسخه پرو باید مقدار کمی افزایش قیمت نسبت به این نسخه داشته باشد. برای خرید آیفون ۱۴ پرو با نسخه پایه ۱۰۹۹ و مدل پرومکس ۱۳۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. در صورتی که قیمت آیفون ۱۴ تغییر نکند، کاربران برای خرید آن ترغیب می‌شوند و گوشی‌های خود را با نمونه های جدید تعویض می کنند.

  • ویژگی های باتری آیفون 14

درگذشته میزان شارژدهی باتری های گوشی آیفون جز ءنقطه ضعف های آن ها به حساب می‌آمد؛ اما پس از سری آیفون ۱۱، این مشکل برطرف شد و گوشی آیفون ۱۳ پرومکس یکی از بهترین گوشی‌ها در جهان است که از نظر نگهداری شارژ باتری رتبه اول را دارد. اپل پس از این نسخه با بهتر کردن گوشی‌ها و نسخه‌های جدیدتر و استفاده از تراشه‌های جدیدتر باعث ارتقای سیستم عامل گوشی‌های آیفون شد و شارژ دهی آن ها را بهتر کرده است. انتظار می رود که نسخه جدید آیفون ۱۴ نیز این ویژگی ها را داشته باشد و شارژ دهی مناسبی داشته باشند.

برخی از کاربران گوشی‌های آیفون نسبت به درگاه شارژ این گوشی‌ها اعتراض دارند. گوشی‌های آیفون دارای درگاه شارژ لایتنینگ هستند. امروزه گفته می‌شود که درگاه تایپ سی سرعت بسیار بهتری دارد و امروزی تر است. البته هنوز هم خبری از تعبیه درگاه تایپ سی در نمونه جدید اپل نیست. تنها گفته می‌شود که میزان سرعت درگاه لایتنینگ افزایش پیدا کرده است.

3 دلیل برای خرید آیفون 14

آیفون 14 را از کجا خریداری کنیم؟

نسخه جدید آیفون ۱۴ در سپتامبر ۲۰۲۲ به بازار آمده است و بسیاری از علاقه مندان به تکنولوژی جدید منتظر رونمایی از نسخه جدید آیفون هستند. گوشی‌های جدید آیفون معمولاً از ترکیب نسل های قبلی آیفون به وجود می‌آیند و تنها تفاوت های ظاهری جزئی با نمونه های قبلی دارند؛ اما از نظر برخی از ویژگی ها ارتقا پیدا می کنند. نسخه جدید آیفون ۱۴ مکس یا آیفون ۱۴ پلاس دارای نمایشگر بزرگتری نسبت به نمونه های قبلی است و علاوه بر دارا بودن دوربین ۴۸ مگاپیکسلی از تراشه‌های بیونیکی A16 استفاده می‌کند.

البته نمونه های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس تاکنون از تراشه‌های 15 استفاده کرده‌اند؛ اما گفته می‌شود نمونه جدید دارای تراشه بالاتری است. در واقع آیفون ۱۴ پلاس نسبت به آیفون ۱۳ ارتقاء چندانی پیدا نکرده است؛ اما بسیاری از علاقه مندان به گوشی آیفون معتقدند که این نمونه جدید می تواند نیازهای آن ها را برطرف کند و ارزش خریدن را دارد. اگر علاقه دارید درباره مشخصات آیفون جدید اطلاعات دقیق تری کسب کنید و همچنین می توانید برای خرید تبلت به وب سایت فروشگاه اینترنتی کالاهای دیجیتال دارسو مراجعه نمایید.

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: