April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۸۴۱
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
0
وزیرخارجه مجارستان درخواست کرد تا اتحادیه اروپا دیگر تحریم‌های خود علیه روسیه را افزایش ندهد.
مجارستان: نباید دیگر تحریمی علیه روسیه وضع شود
«پیتر سیجارتو» وزیرخارجه مجارستان، با بیان آنکه تحریم‌های بیشتر علیه روسیه بحران انرژی در اروپا را افزایش می‌دهد از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم جدیدی علیه روسیه وضع نکند.

به گزارش رویترز، این مقام مجارستانی در بیانیه خود تحریم‌ها را باعث آسیب به اروپا دانست و گفت: «اتحادیه اروپا باید از ذکر بسته هشتم تحریم‌ها دست بردارد و اقداماتی که تنها بحران عرضه انرژی را بیشتر می‌کند، متوقف کند.»

تحریم‌هایی که اروپایی‌ها با تحریک آمریکا علیه روسیه به بهانه حملات این کشور به اوکراین اعمال کردند، باعث شد تا مقامات مختلفی از اروپا نسبت به زمستانی سخت در کشور‌های مختلف این قاره ابراز نگرانی کنند. تحریم‌های این کشور‌ها علیه روسیه باعث شد تا مسکو به کاهش صادرات انرژی خود، به طور خاص گاز و برق، به کشور‌های اروپایی تصمیم بگیرد و این کشور‌ها که متکی به انرژی روسیه هستند با افزایش قیمت، کاهش ذخیره و همچنین تورمی سرسام‌‎آور روبه‌رو شوند.

در همین راستا پیشتر «کاتالین نواک» رئیس‌جمهور مجارستان، در کنفرانس خبری مشترک با «الکساندر ووچیچ» همتای صربستانی خود، اعلام کرد تحریم‌هایی که اروپایی‌ها برضد روسیه اعمال کردند، خودشان را هدف قرار داده است.

پیشتر از این هفته گذشته هم وزیر امور خارجه مجارستان گفته بود: «اقدامات پارلمان اروپا، مردم اروپا را دچار تورم فزاینده و افزایش شدید بهای انرژی کرده است.»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: