کد خبر: ۳۸۴۸۶۱
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
فرید زاوه تاکید کرد: ما توانایی بالایی برای خرید نداریم. قرار است یک میلیارد دلار خودرو وارد شود، اما حقیقت این است که خودروی زیر ۱۰ هزار دلار چیزی شبیه همین تیباست و اگر قرار باشد بیاید قیمتش بسیار بالاتر از تیبا خواهد شد.
پیش بینی قیمت خودرو بعد از واردات خودرو
فرید زاوه گفت: با کوچک شدن بازار ایران به شکل واقعی، نباید تصور کنید خودروسازان مترصد ورود به بازار ایران هستند. حجم اقتصاد ما کوچک شده و ما قدرت خرید چندانی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه میزان خرید ایرانی‌ها یک سوم سال ۹۰ است، افزود: مثال ساده نشان از وضعیت واقعی دارد. در سال ۸۶ ما ۲۴ هزار دستگاه کامیون تولید می‌کردیم، اما سال گذشته ما ۳ هزار دستگاه ساختیم. در شرایط فعلی ترکیه، امارات و عربستان بازار‌های به شدت جذاب‌تری از ایران دارند. خودروساز چینی منت اماراتی‌ها را می‌کشد، ولی ما باید منت چینی‌ها را بکشیم.

این کارشناس تاکید کرد: ما توانایی بالایی برای خرید نداریم. قرار است یک میلیارد دلار خودرو وارد شود، اما حقیقت این است که خودروی زیر ۱۰ هزار دلار چیزی شبیه همین تیباست و اگر قرار باشد بیاید قیمتش بسیار بالاتر از تیبا خواهد شد.

وی پیش بینی کرد وادرات خودرو اثری بر محدودهقیمتی خودرو‌های ایرانی کمتر از چهارصد میلیون تومان نداشته باشد و قیمت خودرو‌های میلیاردی را به صورت محدود تحت تاثیر قرار دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: