کد خبر: ۳۸۴۹۴۵
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
یوتیوب در رقابت با تیک تاک، مدل جدیدی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا از ویدئو‌های کوتاه، معرفی کرد.
درآمد تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب افزایش یافت
یوتیوب تبلیغاتی را در سرویس ویدئوی کوتاه Shorts نمایش خواهد داد و تولیدکنندگان ویدئو، ۴۵ درصد از درآمد این تبلیغات را دریافت می‌کنند. استاندارد توزیع درآمد تبلیغات برای ویدئو‌های خارج از این سرویس، ۵۵ درصد است. در مقابل، تیک تاک برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا، یک میلیارد دلار اعتبار تخصیص داده است.

سرویس ویدئویی یوتیوب برای رقابت با تیک تاک دچار چالش شده است و اواخر سال ۲۰۲۰ با راه اندازی سرویس Shorts که شامل ویدئو‌های یک دقیقه‌ای است، بیش از ۱.۵ میلیارد بیننده ماهانه جذب کرد.

یوتیوب در آوریل یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای تشویق تولیدکنندگان محتوا، به ساخت ویدئو، ایجاد کرد و طرح اشتراک گذاری درآمد فروش تبلیغات که نخستین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، پیشنهاد جذاب‌تری نسبت به این صندوق است و تا حدودی با پیشنهاد تیک تاک به تولیدکنندگان محتوا، برابری می‌کند.

تارا والپرت لِوی، نایب رئیس یوتیوب گفت: یوتیوب بخش کوچک‌تری از فروش را با تولیدکنندگان محتوا در Shorts تقسیم می‌کند تا سرمایه گذاری قابل توجه آن‌ها در توسعه این سرویس را جبران کند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در نیمه اول سال میلادی جاری، ۱۴.۲ میلیارد دلار از درآمد فروش تبلیغات در یوتیوب کسب کرد که ۹ درصد بالاتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بود. اما فروش تبلیغات در سه ماهه سوم، کندترین رشد را از زمان آغاز انتشار این آمار در سه سال گذشته داشت. هر چند، عوامل اقتصادی جهانی در این کندی رشد دخیل بوده‌اند، اما تیک تاک هم نقش داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: