April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۴۹۵۱
۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
0
شاخص کل در این هفته کاری با کاهش ۲.۴۴ درصدی به تراز یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.
۸۷۸ میلیارد تومان پول حقیقی دیگر از بورس خارج شد
در این هفته کاری شاخص کل هم وزن با کاهش ۲.۲۸ درصد به تراز ۳۹۵ هزار ۶۷۸ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۷۹ درصدی در ارتفاع ۱۸ هزار و ۳۹۷ واحدی قرار گرفت.

خروج ۸۷۸ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار ثبت شد

آقای کوروش آسایش گفت: در این هفته صنعت محصولات چرمی با کاهش ۷.۲۴ درصدی بیشترین کاهش را بین صنایع بورسی ثبت کرد بعد از آن نیز گروه وسایل ارتباطی با کاهش ۵.۷۹ درصدی در رتبه دوم قرار گرفت. بیشترین افزایش نیز برای صنعت ذغال سنگ با افزایش ۵.۰۹ درصدی بوده است، صنعت منسوجات با افزایش ۴.۰۴ درصدی در جایگاه بعدی قرار گرفت.

او می‌گوید: در این هفته میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی نیز ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

در هفته قبل میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۴۰ هزار تومان بوده است.

آسایش می‌گوید: در این هفته بازار چهار روز فعال داشت که هر چهار روز شاهد خروج نقدینگی حقیقی‌ها بودیم. یکشنبه ۲۷۳ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۹۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۱۶۶ میلیارد تومان و در آخر چهارشنبه ۲۴۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی افراد حقیقی از بازار ثبت شد. در مجموع ۸۷۸ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار داشته‌ایم.
مجموع ارزش معاملات به ۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان رسید!

او گفت: ارزش معاملات در این هفته روز یکشنبه دو هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان، دوشنبه دو هزار و ۸۷ میلیارد تومان، سه‌شنبه دو هزار و ۳۶۲ میلیارد تومان و چهارشنبه دو هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان بوده است که در مجموع ارزش معاملات ۸ هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان ثبت شد.

ارزش معاملات خرد در هفته گذشته ۱۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: صندوق‌های با درآمد ثابت نیز یکشنبه ۱۸۶ میلیارد تومان، دوشنبه ۵۸ میلیارد تومان خروج پول و سه‌شنبه ۵ میلیارد و چهارشنبه ۱۴۳ میلیارد تومان ورود پول به این صندوق‌ها ثبت شده است.

خانم رباب وفایی تحلیگر بازار سرمایه گفت: تابستان بورس در کم رونقی و رکود، با ارزش معاملات پایین پایان یافت. فقط تک سهم‌های معدودی عملکرد بهتری داشتند (سهامی که به جریان نقدینگی کمتری نیاز دارند). همچنین رقابت بانک‌ها برای جذب سپرده و پیشنهاد نرخ‌های بالاتر سود، به صندوق‌های بادرآمد ثابت هم رسید.

او گفت: صدور مجوز صادرات برای شرکت‌های تولیدکننده ذغال سنگ، علاوه بر تاثیر مثبت در روند سودآوری، وابستگی آن‌ها در فروش به شرکت‌های داخلی با قیمت‌های دستوری را کاهش می‌دهد و این مورد نیز از جمله موارد اثرگذار بر روند بازار بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: