
کروز، بخش تحقیقاتی
جنرال موتور و ارائهدهنده تاکسیهای خودران در سانفرانسیسکو، اولین شرکتی بود که مجاز به ارائه خدمات تاکسی کاملاً خودمختار در آمریکا شد. از کایل وگت مدیرعامل کروز پرسیده شد که آیا میتواند روزی را تصور کند که در آن نظارت انسانی از راه دور از ناوگان خودروهای خودران شرکت حذف شود. پاسخ تعجب آور او این بود چرا؟ موارد حساس در رانندگی خودکار اغلب به مداخله انسانی برای جابجایی نیاز دارند. در حال حاضر کروز از کارکنان اپراتورهای انسانی از راه دور برای کمک به این موقعیتها استفاده میکند. کروز قبلاً هرگز اشاره نکرده بود که این احتمالاً یک راهحل بلندمدت خواهد بود، با این حال اظهارات وگت روشن میکند که انسان برای مدت طولانی در این پروژه حضور خواهد داشت.
اکثر وسایل نقلیه خودران در جادههای عمومی در حال حاضر از پشتیبانی افراد در مراکز کنترل از راه دور استفاده میکنند تا در موارد حساس به آنها کمک کنند. این موارد جایی است که سیستمهای رایانهای که ماشین را هدایت میکنند گیج میشوند این موقعیتهای غیرعادی میتوانند شامل افتادن چیزی در وسط جاده یا دویدن یک کودک به دنبال توپ در خیابان باشد گزارشها نشان میدهد که این مشکلات حاشیهای حتی میتوانند بسیار پیش پا افتادهتر باشند. یکی از اپراتورهای ناشناس به رویترز گفت که او حدود ۳۰ بار در روز در رانندگی مداخله میکرد، زیرا خودروهای خودران برای توقف پشت چراغ قرمز یا ترافیک سریع نبودند.
سناریوی ایدهآل همانطور که اکثر شرکتهای خودروهای خودمختار توصیف کردهاند حذف آهسته آهسته انسانها از این حلقه است، زیرا نرمافزارها پیشرفت میکنند و امکان رانندگی ۱۰۰ درصد مستقل را فراهم میکنند، اما این کار دشوارتر از حد انتظار است. وگت توضیح داد که رانندگان انسانی همیشه مفید خواهند بود او گفت: من میتوانم آرامش خاطر را برای مشتریانم فراهم کنم، زیرا میدانم همیشه انسانی وجود دارد که در صورت نیاز کمک کند.
واضح است که گاهی اوقات اتومبیلهای این شرکت به کمک نیاز دارند بهویژه در مشکلات ناشی از اشکالات برنامهنویسی که در اوایل امسال در سراسر سانفرانسیسکو مشاهده شد. قانون کالیفرنیا برای وسایل نقلیه خودران خود هنوز نیاز به اتصال دو طرفه بین خودرو و اپراتور انسانی و بالعکس دارد. متأسفانه مشخص نیست که این اپراتورهای انسانی تا چه مدت وجود خواهند داشت. کروز از دست دادن ۵ میلیون دلار در روز را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ را گزارش کرد ضرری که شرکت تا حدی به هزینههای بالای نیروی کار نسبت داد.