اصلاحیه بیمه کارگران ساختمانی و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بلاتکیف است
کد خبر: ۳۸۵۰۸۲
۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
0
یک فعال کارگری در خصوص به تعویق افتادنِ طرح اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت می‌گوید: مجلس یازدهم در گام اول حرکت‌های خوبی را آغاز کرد، اما یک باره پشت کارگران را خالی کرد.
کم لطفی مجلس یازدهم به کارگران
ناصر چمنی می‌گوید: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و اصلاحیه‌ی ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی از جمله طرح‌هایی بود که در روز‌های اول به جد در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌شد، اما به یکباره ترمزِ پیگیریِ این دو طرح کشیده شد و در مسیرِ به نتیجه رسیدنِ آن تعلل ایجاد شد.

وی در پاسخ به اینکه چرا پیگیریِ این دو طرح به تعویق افتاد گفت: احتمالا به این نمایندگان گفته شده دست نگه دارند. در مورد بحث ساماندهی استخدام کارکنان دولت، به هر حال تصویب این طرح سبب می‌شود برای کارگران پیمانکاری و قراردادیِ بخش خصوصی نیز حقی ایجاد شود و آن‌ها نیز این حقوق را پیگیری کنند. در نتیجه احتمال اینکه گروه‌های سرمایه‌داری از مجلس خواسته باشند که این طرح را به تعویق بیندازند، وجود دارد.

این فعال کارگری می‌گوید: نمایندگان مجلس باید با همان رویه و سرعتِ اولیه این طرح‌ها را تعیین تکلیف کنند. اینکه بعد از بیش از یک سال هنوز این طرح‌ها به نتیجه نرسیده‌اند شبهاتی از این دست به وجود می‌آورد که عده‌ای مانعِ به تصویب رسیدنِ این طرح‌ها در مجلس می‌شوند.

چمنی با اشاره به‌عدم تعیین تکلیف اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی بعد از حدود دو سال می‌گوید: بیمه ابتدایی‌ترین حق یک کارگر است؛ دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر این موضوع را یکی دو ماهه حل می‌کردند نه اینکه بعد از گذشت حدود دو سال هنوز این موضوع در مسیر صحن و کمیسیون اجتماعی باشد.

این فعال کارگری می‌گوید: کارگران بیش از ۵۰درصد از جامعه‌ی ایران را تشکیل می‌دهند و حل مشکل آن‌ها یعنی حل مشکل بیش از ۵۰درصد جامعه. ما انتظار داریم نمایندگان مجلس با نگاه محرومیت‌زدایی بر صندلی‌های سبز مجلس بنشینند و به دنبال حل مشکلات و معضلات جامعه کارگری باشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: