April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۱۶۵
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
رنو ساندرو ۲۰۲۲ در قالب یک خودرو وارداتی توسط سایپا روانه بازار ایران خواهد شد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات خودرو جدید بازار ایران آشنا خواهیم شد.
ورود یک خودروی جدید به بازار ایران
خبر‌ها حاکی از آن است که گروه خودروسازی سایپا به واسطه آزاد شدن واردات طی همکاری با شرکت رنو قصد دارد رنو ساندرو ۲۰۲۲ را به بازار ایران عرضه کند. از این رو قصد داریم در این مقاله جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات این هاچ بک اقتصادی جدید بازار ایران را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی رنو ساندرو ۲۰۲۲ بخش طراحی

نسل سوم این هاچ بک اقتصادی در سال ۲۰۲۰ طبق پلتفرم CMF-B روانه بازار شد. رنو ساندرو در بازار اروپا با نشان داچیا و در کشور‌های خاورمیانه با نشان رنو عرضه می‌شود. این خودرو نسبت به نسل اول آن که در بازار ایران عرضه شده از طراحی جذاب‌تر و به‌روزتری بهره می‌برد. برای مثال طراحان برای چراغ‌ها و جلوپنجره طراحی کشیده و اسپرت‌تری را در نظر گرفتند تا این هاچ بک اقتصادی خانوادگی برای مشتریان به گزینه هیجان‌انگیزتری تبدیل شود.

نمای جانبی رنو ساندرو ۲۰۲۲ همانند قبل دارای طراحی ساده‌ای است، اما اکنون طراحان با استفاده از حجم‌پردازی و خطوط روی بدنه توانستند سادگی آن را کاهش داده و نسبت به قبل آن را جذاب‌تر کنند. رنو ساندرو ۲۰۲۲ در عقب نیز به چراغ‌های زاویه‌دار و هجومی‌تر مجهز شده تا با بخش جلو هماهنگ‌تر شود. به طور کلی این هاچ بک اقتصادی در مدل ۲۰۲۲ از طراحی قابل قبولی بهره می‌برد.

رنو ساندرو ۲۰۲۲ در بخش طراحی داخلی نیز نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند؛ چرا که بر خلاف نسل اول، دیگر کابین آن ساده به چشم نمی‌آید. طراحان برای دریچه‌های تهویه حالتی کشیده و اسپرت را در نظر گرفتند. در بالای داشبورد نیز نمایشگر ایستاده به چشم می‌خورد که توانست کابین را مدرن کند. فاصله بین محور چراخ‌های این خودرو به ۲۶۰۴ میلی‌متر افزایش پیدا کرده تا سرنشینان عقب نیز به فضای مناسبی دسترسی پیدا کنند.

مشخصات فنی رنو ساندرو ۲۰۲۲

رنو ساندرو ۲۰۲۲ از یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ TCe بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتن‌متر را به تولید برسند. این پیشرانه در مدل دوگانه‌سوز نیز روانه بازار شده که می‌تواند از بنزین و سوخت گاز مایع LPG استفاده کند و قدرتی برابر با ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

قدرت تولید شده از پیشرانه دوگانه‌سوز توسط گیربکس ۶ دنده دستی به چرخ‌ها جلو منتقل می‌شود. برای نسخه تک سوز یا بنزینی نیز گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک CVT وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارند. نسخه بنزینی ظرف مدت ۱۲ ثانیه و نسخه دوگانه‌سوز ظرف مدت ۱۱.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

رنو ساندرو ۲۰۲۲ اکنون نسبت به قبل سواری نرم و کم‌کوبشی را به همراه دارد و سیستم تعلیق آن قادر است اکثر ضربه‌های جاده را به خوبی جذب کند. هرچند این هاچ بک اقتصادی از نظر هندلینگ در سطح ایده‌آلی قرار ندارد، اما در حالت عادی سطح چسبندگی و پایداری آن مناسب است. همچنین سامانه کلاچ آن نیز عملکرد نرم و دقیقی داشته و ترمز‌ها نیز در سطح مناسبی قرار دارند.

ظرفیت باک رنو ساندرو ۲۰۲۲ حدود ۵۰ لیتر بوده و این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتری را به همراه دارد. از این رو با یک بار سوخت‌گیری می‌توان مسافت حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کرد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

در حال حاضر مشخص نیست سایپا قصد دارد رنو ساندرو وارداتی را با چه امکاناتی به بازار ایران عرضه کند، اما نسخه فول آپشن این هاچ بک اقتصادی از امکانات مناسبی، چون سانروف، ورود بدون کلید، حسگر‌های پارک جلو و عقب، گرمکن صندلی جلو، نویگیشن، دوربین عقب، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، ۴ ایربگ، سامانه هشدار نقطه کور، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری بهره می‌برد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: