کد خبر: ۳۸۵۲۱۲
۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
0

مراحل تولید ساندویچ پانل دیواری به چه صورت است؟

در طی ۵۰ سال گذشته، ساندویچ پانل به عنوان یک روش ساخت و ساز مقرون به صرفه در صنعت ساختمان‌سازی ظاهر شده است. این محصولات از دو ورق که بسته به کاربرد، از مواد فلزی سفت و سخت یا ورق‌های انعطاف‌پذیر مانند آلومینیوم نازک و همچنین یک ماده عایق در هسته تشکیل می‌شوند. به نقل از ویسایت رسمی دنیای ماموت؛ پنل ساندویچی دیواری نوعی از مصالح ساختمانی آماده است كه از دو لایه ورق تشكیل شده و مابین آن‌ها فوم تزریق شده است كه جهت پوشش دیوار و نما به کار می‌رود.

از ساندويچ پانل ديواری جهت استفاده در دیوارهای خارجی و همچنین دیوارهای پارتیشن داخلی استفاده می‌گردد. ساندویچ پانل‌های دیواری معمولا دارای شیارهایی هستند که این شیارها به دلیل مقاومت بیشتر ورق و همچنین چسبندگی بهتر فوم به ورق، ایجاد می‌گردند. امروز در این مطلب سعی داریم شما را هر چه بیشتر با ساندویچ پانل‌های دیواری آشنا ساخته و یکی از بهترین تولید‌کنندگان این محصولات در ایران را به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ما باشید!

انواع مختلف فرآیند‌های تولید ساندویچ پانل دیواری

اساساً دو فرآیند برای ساخت پانل‌ها وجود دارد:

فرآیند مستمر

در این روش فرآیند تمام مواد استفاده شده با هم پردازش می‌شوند و فرآیند ساخت پانل بدون هیچ گونه توقفی به پایان می‌رسد. در پایان خط تولید هم معمولاً ساندویچ پانل‌ها در اندازه‌های مورد نظر برش داده می‌شوند.

این خط تولید دارای سرعت متوسط حدود ۱۴ متر در دقیقه در تولید پانل‌های ضخامت متوسط (۴۰-۵۰ میلی‌متر) با لایه‌های رویه فلزی می‌باشد. با یک شیفت هشت ساعته در روز به مدت ۲۲۰ روز در سال، حدود ۱۱۸۰۰۰۰ متر ساندویچ پانل تولید می‌شود، البته این درحالی است که بازده سالانه را ۸۰ درصد در نظر بگیریم.

فرآیند ناپیوسته

مواد به طور جداگانه پردازش می‌شوند، یعنی ابتدا ورقه‌های مورد نظر شکل گرفته و به طول دلخواه بریده می‌شوند، سپس ورق‌ها در پرسی که فوم تزریق می‌کند به هم متصل می‌گردند. لازم به ذکر است این فرآیند دارای بهره وری کمتری نسبت به فرآیند تولید مستمر دارد.

امروزه از این روش برای محصولاتی با اشکال مختلف استفاده می‌شود که به وسیده فرآیند مداوم نمی‌توان آن‌ها را تولید کرد. به علاوه زمانی که سرمایه‌گذاری در خط پیوسته با میزان تولید همخوانی ندارد می‌توان این روش را مورد استفاده قرار داد. این خط با یک پرس دوبل ۱۲ متری می‌تواند در همان شرایط با یک شیفت کاری در روز به تولید حدود ۱۰۰۰۰۰ متر در سال برسد.

نحوه تولید در خط تولید مستمر

این خط ممتد معمولی دارای سه بخش زیر است:

بخش پردازش لایه‌های خارجی

بخش اول با دیکویل‌های ورق شروع شده و سعی می‌شود که ورق‌های مورد نظر به شکل دلخواه برش داده شوند. برش‌ها در این روش برای ساخت پانل‌های دیواری و سقفی متفاوت است. به طور کلی در ساخت ساندویچ پانل‌ها سه قسمت وجود دارد، دو قسمت بیرونی که از ورق‌هایی با جنس فلز تشکیل شده و هسته ساندویچ پنل که برای ساخت آن از عایق‌های فوم پلی اورتان سفت و سخت استفاده می‌شود. البته ساندویچ پانل با لایه‌های انعطاف‌پذیر هم در این فرآیند تولید می‌شوند و معمولاً در ساخت آن‌ها از آلومینیوم، ورق‌های فایبرگلاس، کاغذ آسفالت کمک می‌گیرند.

مراحل تولید ساندویچ پانل دیواری به چه صورت است؟

قبل از رول کردن دو لایه بیرونی و هسته میانی را در این روش، سطح ساندویچ پانل‌ها را کاملاً صاف کرده و در مواقعی که نیاز باشد آن‌ها را گرم هم می‌کنند. دمای مورد نیاز برای گرم کردن سطوح ساندویچ پنل چیزی بین ۴۰ تا ۶۵ درجه سانتی گراد است. لازم به ذکر است دما دوباره یک پارامتر حیاتی در تولید ساندویچ پانل به شمار ‌می‌روند. پس از گرم کردن و صاف کردن سطح ساندویچ پانل از چسب استفاده می‌کنند، چسب‌هایی مخصوص برای متصل کردن لایه میانه به دو لایه بیرونی.

بخش پردازش مواد عایق

در صورتی که مواد عایق پشم معدنی یا پلی استایرن منبسط شده باشد، آن‌ها همانند تشک‌هایی در ملحفه پیچیده و می‌چسبانند. لازم به ذکر است که مواد عایق با توجه به زخمات مورد نیاز ساندویچ پنل و ابعاد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ساندویچ پانل دیواری

در بالا سعی کردیم شما را با روش‌های فرآِند و تولید ساندویچ پانل آشنا سازیم، در ادامه قصد داریم دو مورد از مهم‌ترین مزایای این محصولات را با یک دیگر بررسی کنیم.

نصب سریع و آسان

بر خلاف سیستم‌های سنتی، ساندویچ پانل‌های تولید شده در خط پیوسته کاملاً سازگار و آماده مونتاژ هستند. این قطعات در ابعاد، انواع عایق و رنگ‌های مورد نیاز بر اساس ساختار تأسیسات شما با فرآیند‌های مهندسی و کنترل کیفی تولید می‌شوند.برای نصب ساندویچ پانل ها روی سطوح پهن اتصلات کمی مورد نیاز است. با استفاده از فرصت‌های حمل و نقل پیشرفته و تجهیزات مکانیکی بالابر، مدت زمان حمل و روکش به طور قابل توجهی کوتاه می‌شود. بنابراین، پروژه شما در یک بازه زمانی کوتاه تحویل داده می‌شود و به شما امکان می‌دهد در زمان صرفه‌جویی کنید.

عایق حرارتی عالی

امروزه با استفاده از انواع ساندویچ پانل در پروسه ساخت و ساز فاکتور حفظ انرژی بیش از پیش در نظر گرفته میشود. ساندویچ پانل‌ها به خوبی انرژی مصرف شده برای گرم شدن در زمستان و انرژی مورد نیاز برای خنک نگهداشتن در تابستان را بهینه سازی می‌کنند.

جمع بندی

با توجه به توضیحات بالا بدون شک شما هم برای استفاده از این محصولات مشتاق هستید، اما قبل از خرید این محصولات به یاد داشته باشید که آن ها را از تولید کنندگان معتبر در ایران خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان هم شرکت ماموت است. ماموت جزو بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت های سازنده ساندویچ پانل در ایران بوده و انواع مختلفی از ساندویچ پانل‌ها را با کیفیت بالایی تولید و در اختیار شما قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد وبسایت رسمی دنیای ماموت به نشانی https://mammutworld.com/  شوید و یا با واحد فروش مجموعه از طریق شماره‌ 4500-021 در ارتباط باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: