کد خبر: ۳۸۵۲۹۳
۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد یمن در ماه اوت گذشته شاهد بدترین سطح ناامنی غذایی در چهار سال گذشته بوده است.
ثبت بدترین ناامنی غذایی در یمن طی ۴ سال گذشته
برنامه جهانی غذای سازمان ملل در آخرین به روز رسانی خود در مورد امنیت غذایی در یمن، دیروز پنجشنبه اعلام کرد که یمن در ماه اوت گذشته شاهد بدترین سطح ناامنی غذایی در چهار سال گذشته بوده است.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد کسری بودجه یمن به دلیل تورم جهانی و درگیری در اوکراین که این کشور بدترین وخامت خود را در ناامنی غذایی در ماه اوت تجربه کرده است.

نظرسنجی انجام شده توسط برنامه جهانی غذای سازمان ملل از خانواده‌ها در مناطق مختلف یمن نشان داد که ۵۸ درصد از خانواده‌هایی که با بحران غذا مواجه هستند در جنوب و شرق یمن [تحت نفوذ رژیم نزدیک به آل سعود]و ۵۱ درصد در مناطق شمال و غرب یمن [انصارالله]هستند. گفته می‌شود آن‌ها ازغذای کافی برای برآورده کردن حداقل نیاز‌های خود محروم هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در ۱۹ استان یمن، کمبود مواد غذایی از سطح ۴۰ درصد عبور کرده است.

یمن با جمعیتی حدود ۳۰ میلیون نفر، بیشتر مواد غذایی خود را وارد می‌کند. برنامه جهانی غذا ماهیانه به ۱۳ میلیون نفر در یمن که اقتصاد آن به دلیل ادامه جنگ برای هشتمین سال متوالی سقوط کرده است، غذا می‌دهد.

برنامه غذای سازمان ملل از ماه ژانویه گذشته به علت کمبود منابع مالی ۸ میلیون نفر را از لیست امداد رسانی غذای خود در یمن حذف کرد. این سیاست در ماه اوت گذشته نیز تمدید شد، چون سازمان ملل نتوانست بیش از یک‌چهارم بودجه مورد نیاز خود برای این برنامه در یمن را که ۲ میلیارد دلار است تأمین کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: