April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۲۹۵
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کویت حاکی از پیروزی چشمگیر نمایندگان اپوزیسیون و راهیابی نمایندگان شیعه به پارلمان است.
راهیابی نمایندگان اپوزیسیون و شیعه به پارلمان کویت
در این دوره از انتخابات پارلمانی کویت از مجموع ۵۰ نماینده، برای اولین بار ۳۰ نماینده که از اپوزیسیون داخلی شمرده می‌شوند وارد مجلس شده‌اند. همچنین نمایندگان شیعه برای اولین بار موفق شدند ۱۰ کرسی پارلمان را از آن خود کنند. سایر احزاب اسلامی در مجموع ۸ کرسی کسب کردند.

گفته می‌شود زنان که از راهیابی به پارلمان در انتخابات پیشین باز مانده بودند در این دوره از انتخابات پارلمانی کویت دو کرسی به دست آوردند.

بر اساس گزارش الجزیره، از موارد عجیب در این دوره، انتخاب دو نماینده که در زندان به سر می‌برند است. یکی از آن‌ها به دو سال زندان محکوم است.

در انتخابات پارلمانی کویت، ۳۰۵ نامزد از جمله ۲۲ زن برای کسب ۵۰ کرسی در ۵ حوزه انتخابیه رقابت کردند. بر اساس قانون شماره ۵ سال ۲۰۲۲، شهروندان این کشور برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور از کارت ملی استفاده می‌کنند. همچنین، ۷۹۵ هزار و ۹۲۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

کویت اولین کشور حوزه خلیج فارس است که در سال ۱۹۶۳ پارلمان منتخب را تأسیس کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: