کد خبر: ۳۸۵۳۳۹
۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
وزیر اقتصاد گفت: مهلت یک ماهه قانونی برای واگذاری سهام بخش‌های دولتی از جمله خودروسازی‌ها و بخش‌های فولادی در جلسه شورای عالی اصل ۴۴ تصویب شد.

تنها ۳۰ درصد از واگذاری‌های بخش خصوصی واقعی بود

سید احسان خاندوزی گفت: عالی‌ترین نهاد در موضوع بخش خصوصی و تعاونی، همچنین در موضوع واگذاری و انحصار شواری عالی اصل ۴۴ است که امروز ۲۳ مین جلسه آن با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گفته وزیر اقتصاد: آسیب شناسی‌های در حوزه واگذاری‌ها از جمله واگذاری به بخش خصوصی بررسی شد. چراکه تاکنون تنها ۳۰ درصد از واگذاری‌ها مربوط به بخش خصوصی بوده است

او می‌گوید: سهم ۵۳ درصدی رد دیون و ایجاد توانمندی‌های لازم برای بخش‌های که تاکنون واگذار نشده اند بررسی شد. همچنین جلب اعتماد برای بخش خصوصی چراکه تاکنون قرارداد‌های که منعقد شده دولتی بوده و همین امر موجب بی اعتمادی به آن‌ها شد.

وزیر اقتصاد درباره مصوبه‌های این جلسه هم گفت: واگذاری سهام بخش‌های دولتی خودروسازی و شرکت‌های فولادی و دستگاه‌های یا دولتی که پیش از این وثیقه سپرده گذاری کرده بودند با تصمیم قاطع شورا ظرف مدت یک ماه باید تمامی دستگاه‌ها سهام خود را واگذار کنند.

او گفت: واگذاری مالکیت قرارداد‌ها و اجازه قانونی برای واگذاری قانونی و ایجاد اولویت جهت عدم فسخ قرارداد‌ها از دیگر مصوبات بوده است.

خاندوزی گفت: در قانون سیاست‌های اصل ۴۴ تمام ضمانت‌های اجرایی و به طور خاص مهلت یک ماهه سهام‌های وثیقه حل شده و نباید از مهلت یک ماهه تجاوز کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: