April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
پشت پرده فرار سرمایه از بازار سهام
کد خبر: ۳۸۵۴۹۳
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
0
خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سقف قیمتی دلار، سرعت رشد دلار را کم کرد، ولی متوقف نکرد، اما آنچه باعث مقاومت فروشندگان دلار در قیمت‌های پایین‌تر شد تکذیب آزادسازی منابع بلوکه شده ایران توسط سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا است.

واکنش بازار ارز به افزایش تحریم‌ها

خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سقف قیمتی دلار، سرعت رشد دلار را کم کرد، ولی متوقف نکرد، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده چند زندانی توسط هر کشور مبادله خواهد شد مطرح شده پول‌های ایران در کره جنوبی به حساب یکی از کشور‌های همسایه منتقل خواهد شد.

چرا تقاضا در بازار ارز رام نمی‌شود؟
اما آنچه باعث مقاومت فروشندگان دلار در قیمت‌های پایین‌تر شد تکذیب آزادسازی منابع بلوکه شده ایران توسط سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا است. از طرفی برخی از بن بست مذاکرات میگویند و همین مسئله باعث شده حتی با وجود احتمال آزادسازی پول‌های ایران، احتمال حصول توافق در کوتاه مدت ضعیف به نظر برسد.

کانادا نیز روز قبل تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد، سخنان محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز نشان می‌دهد احتمال کاهش تحریم‌ها کم شده است.

پیش بینی واکنش بازار ارز به تحریم‌های جدید
بنا به گزارش اکوایران، قالیباف اعلام کرده که دشمن آماده شده بود تعداد زیادی از تحریم‌ها را بردارد، ولی آشوب‌ها دشمن را تحریک می‌کند که فشار تحریم‌ها را بر مردم افزایش دهد.

در صورت ادامه تحریم‌ها و افزایش آنها، بازار ارز ممکن است به مقاومت تاریخی خودش حرکت کند، در این شرایط آزادسازی پول‌های بلوکه شده و تایید آن از سمت دو طرف می‌تواند شعله تقاضا در بازار ارز را کم کند.

فرمان بازار سکه دست کیست؟
قیمت سکه امامی در بازار روز قبل آرام‌تر بود و حباب سکه نسبت به روز قبل کمی کاهش پیدا کرد.

قیمت سکه امامی در این مدت بیشتر تحت تأثیر افزایش قیمت دلار بوده است و علیرغم کاهش اونس طلا در بازه ماهانه ارزش ذاتی و قیمت سکه امامی با اهرم دلار رشد کرده است. سکه امامی میزان حباب‌های بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

سکه جایگزین دلار شد؟
دارندگان سکه آن را به عنوان دارایی جایگزین دلار تهیه کرده و انتظار بازدهی به همان اندازه را دارند با توجه به بازدهی بیشتر دلار نسبت به سکه امامی به خاطر کاهش ارزش اونس طلا، قیمت سکه امامی با تعقیب بازدهی دلار با افزایش حباب مواجه شده است.

کارشناسان می‌گویند در مقطع کنونی فرمان بازار ارز و سکه در دستان دلار است و سکه به دنبال نوسان دلار پیشروی می‌کند.

مقاومت دلار در مقابل خبردرمانی
اکوایران قیمت پایانی دلار در بازار‌های مختلف را در هر روز محاسبه میکند و در نموداری اولین، کمترین، بالاترین و آخرین قیمت هفته منتهی به آن روز را قرار می‌دهد.

روند صعودی دلار همچنان ادامه دارد قیمت دلار در اولین روز هفته پایین‌تر از قیمت روز قبل است که نشان دهنده روند صعودی هفتگی دلار است.

حتی خبر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان نتوانست روند صعودی دلار را متوقف کند.

قمت دلار ربع سکه بعد از دو روز که بدون تغییر بود در روز دوشنبه تغییر کرد و پس از رشد پنجاه هزار تومانی ربع سکه، دلار ربع سکه رشد پیدا کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: