روحبخش خواستار زمانبندی از سوی سازمان تامین اجتماعی شد
کد خبر: ۳۸۵۵۰۳
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با انتقاد شدید از کم لطفی‌هایی که در شرایط تورم و گرانی صورت می‌گیرد گفت: به نظر می‌رسد دولت هیچ درکی از شرایط و مشکلات بازنشستگان ندارد.

بازنشستگان چشم انتظار دریافت معوقات

برزو روحبخش با ابراز تاسف از رشد سرسام آور قیمت‌ها گفت: اگرچه دولت تورم ۴۰درصدی را پذیرفته، اما واقعیت این است که تورم از ۱۰۰ درصد هم عبور کرده و شرایط هزینه و درآمد به ویژه برای حقوق بگیران به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

وی با اعلام اینکه دولت بازار را رها کرده است گفت: هیچ نظم و قانونی در بازار وجود ندارد. هر مغازه‌ای بنا به میل خودش کالا‌ها را می‌فروشد و هیچ برخوردی هم با گرانفروشی صورت نمی‌گیرد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اعلام اینکه در این آشفته بازار تورم و گرانی، قشر حقوق بگیر زیان دیدگان اصلی هستند گفت: از آنجا که حقوق بگیران درآمد ثابتی دارند، نمی‌توانند متناسب با افزایش قیمت‌ها و رشد تورم زندگی خود را تنظیم و مدیریت کنند، در حالی که همه روزه قیمت‌ها در مسیر گرانی جابجا می‌شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت به جای تلاش در تنظیم زندگی حقوق بگیران، به متوقف کردن درآمد و بحران زندگی آنان می‌پردازد گفت: شاهد بودیم که دولت در ۶ ماهه ابتدای سال، افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با مصوبه شورای عالی کار را متوقف کرده بود که با پیگیری‌های کانون ها، از طریق مبادی قانونی، مصوبه افزایش حقوق مطابق قانون مصوبه شورای عالی کار اجرایی شد.

روحبخش با اعلام اینکه اکنون نیز با چالش بزرگی رو به رو هستیم گفت: در حالی‌که بازنشستگان شش ماه اول سال را با حقوق‌های ناچیز ناشی از قانونگریزی دولت سر کردند، اکنون چشم انتظار دریافت معوقات خود هستند، اما مشاهده می‌کنیم که سازمان تامین اجتماعی به بهانه‌های مختلف از پرداخت معوقات طفره می‌رود.

 

بیشتر بخوانید:انتخاب هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران



وی با یادآوری اینکه اکنون در ماه هفتم سال قرار داریم گفت: هنوز افزایش حقوق فروردین را نگرفته ایم و معلوم نیست معوقات پنج ماهه ابتدای سال را چگونه باید دریافت کنیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران با اشاره به اینکه بازنشستگان برای آنکه بتوانند مشکلات ماه‌های قانون‌گریزی دولت را مدیریت کنند، ناچار به گرفتن قرض شده بودند گفت: بازنشستگان حتی از فرزندان خودشان هم پول قرض کردند و تنها امیدشان این بود که هنگام دریافت معوقات، بدهی‌ها را بپردازند، اما به نظر می‌رسد همچنان باید در مقابل طلبکاران شرمنده باشند.

وی با انتقاد از سومدیریت در سازمان تامین اجتماعی گفت: معلوم نیست آقایان چگونه در این سازمان مدیریت می‌کنند که بعد از گذشت هفت ماه، هنوز زمان مشخص و برنامه معلومی برای پرداخت معوقات اعلام نشده است.

روحبخش گفت: بازنشستگان در نتیجه تصمیمات غلط دولت، ناتوانی در کنترل قیمت ها، رشد سرسام آور گرانی و تورم در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، بنابر این چشم به افزایش حقوق و دریافت معوقات دوخته اند و چنانچه سازمان تامین اجتماعی برنامه مدون و مشخصی برای پرداخت معوقات اعلام نکند و بخواهد بازنشستگان در شرایط نامناسب به زندگی خود ادامه دهند، با واکنش جدی آنان رو به رو خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: