April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۵۸۱
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
معاون نماینده روسیه در سازمان ملل از تلاش طرف‌های خارجی برای ممانعت از عادی سازی اوضاع عراق انتقاد کرد.

دیپلمات روس: عراق نباید به عرصه تسویه حساب تبدیل شود

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از تلاش طرف‌های خارجی برای ممانعت از عادی سازی اوضاع عراق خبر داد و تاکید کرد که این کشور نباید به عرصه تسویه حساب تبدیل شود.

پولیانسکی دیشب در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: باید توجه داشت که آنچه مانع عادی‌سازی پایدار اوضاع در عراق می‌شود، تلاش برخی بازیگران خارجی برای استفاده از اختلافات داخل عراق است.

وی از جامعه جهانی خواست از تلاش‌های بغداد برای ایجاد ثبات در این کشور از جمله تامین نظم و همچنین بازسازی بخش‌های اجتماعی، مالی و بشردوستانه حمایت کنند.

این مقام روس افزود: معتقدیم عراق نباید به عرصه تسویه حساب شخصی و تقابل منطقه‌ای تبدیل شود.

او با تاکید بر اینکه روسیه» از تلاش‌های عراق برای اصلاح وضعیت حمایت می‌کند» گفت: ما روی همه طرف‌های ذی‌ربط عراقی حساب می‌کنیم که موضعی مسئولانه اتخاذ کنند، خشونت را کنار بگذارند و به دنبال حل اختلافات موجود منحصرا در چارچوب حوزه حقوقی با در نظر گرفتن منافع همه اقشار جامعه باشند.

وی خاطرنشان کرد مسکو به از سرگیری گفتگو بین مقامات فدرال بغداد و ایجاد کردستان عراق برای حل اختلافات، بیش از همه در زمینه نفت و گاز، نگاه مثبت دارد.

پولیانسکی اعلام کرد که طرف روسی بار دیگر بر تعهد خود به حاکمیت، تمامیت ارضی و ثبات عراق تاکید می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: