April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۵۵۸۶
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
دیپلمات‌های اروپایی از توافق اتحادیه اروپا در خصوص تحریم‌های جدید علیه نفت روسیه خبر دادند.

توافق اتحادیه اروپا بر سر هشتمین بسته تحریمی روسیه

دو دیپلمات اروپایی به نشریه پولیتیکو گفته‌اند که نمایندگان اتحادیه اروپا به یک توافق فوری در خصوص هشتمین تحریم‌ها علیه روسیه رسیده‌اند و این بسته تحریمی شامل تعیین سقف قیمت نفت روسیه خواهد بود.

این بسته تحریمی را هفته گذشته «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، برای استفاده از سلاح هسته‌ای و بسیج نیرو‌های روسیه ارائه کرد.

در حال حاضر تحریم‌های مختلفی از کشور‌های غربی علیه روسیه وضع شده که بر بخش‌های مختلف خود این کشور‌ها و به طور خاص اروپا تاثیر گذاشته است.

اروپا که در انرژی وابسته به نفت و گاز روسیه بود، با این تحریم‌ها زمستانی سخت را پیش روی خود می‌بیند و در تلاش برای ایجاد وابستگی در این زمینه با کشور دیگریست.

از طرفی روز جمعه هفته گذشته پوتین پس از برگزاری همه‌پرسی، به طور رسمی «دونتسک، لوگانسک، خرسون و زاپوریژیا» را بخشی از روسیه اعلام کرد. در واکنش به این اقدام هم «پنی وانگ» وزیر خارجه استرالیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت استرالیا قصد دارد در واکنش به همه‌پرسی اخیر برای الحاق شرق اوکراین به روسیه، تحریم‌هایی علیه ۲۸ فرد روسی وضع کند.

به گفته وزیر امور خارجه استرالیا، تحریم‌های جدید «اعتراض شدید استرالیا به اقدامات ولادیمیر پوتین و مجریان دستورات او را نشان می‌دهد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: