April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
نمایش قدرت سئول در برابر پیونگ یانگ شکست خورد
کد خبر: ۳۸۵۵۸۷
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
ارتش کره جنوبی به دلیل نقص در موشک و شکست در آزمایش موشکی عذرخواهی کرد.

عذرخواهی کره جنوبی بابت شکست در آزمایش موشکی

ارتش کره جنوبی پس از اینکه موشکی که روز سه‌شنبه در جریان رزمایشی پرتاب کرد، دچار نقص شد و به زمین سقوط کرد، در بیانیه‌ای عذرخواهی خود را ارائه کرد.

به گزارش گاردین، هنگامی که این اشتباه در آزمایش موشکی کره جنوبی رخ داد، ساکنان این کشور گمان کردند که کره شمالی موشکی به سمت آن‌ها پرتاب کرده است.

این آزمایش در اندک زمانی پس از آزمایش موشکی کره شمالی انجام شد و بنا بود نمایش قدرت آمریکا و کره جنوبی باشد، اما یک موشک بالستیک کوتاه برد هیومو-۲ در یک پایگاه نیروی هوایی در نزدیکی شهر ساحلی «گانگنئونگ» کره جنوبی به زمین سقوط کرد و درنهایت این آزمایش موشکی با شرمساری پایان یافت.

البته در این خطا هیچ گزارشی از جراحت یا تلفات ارائه نشده است.

ارتش کره جنوبی هم ساعاتی پس از آن که کاربران اینترنتی ویدئو‌هایی را منتشر کردند که این خطا در آزمایش را نشان می‌دهد، به آن اعتراف و اعلام کرد که در حال بررسی علت «پرواز غیرعادی» موشک کره جنوبی است.

صبح امروز آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی در اقدامی مشترک ۴ فروند موشک سطح به سطح را به صورت آزمایشی به سمت دریای شرقی ژاپن پرتاب کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «هر دو طرف ۲ موشک سامانه موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) را پرتاب کردند که دقیقاً اهداف ساختگی را مورد اصابت قرار داد و توانایی متحدان را برای جلوگیری از تحریکات بیشتر نشان داد.»

کره شمالی روز سه‌شنبه در اولین پرتاب IRBM خود پس از ۸ ماه، یک پرتاب برد بلند را از «موپیانگ‌ری» (Mupyong-ri) در استان شمالی خود یعنی «جاگانگ» (Jagang) شلیک کرد. این موشک حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بر فراز ژاپن پرواز کرد و در اقیانوس آرام فرود آمد.

در واکنش به این آزمایش موشکی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد اقدام اخیر کره شمالی در پرتاب یک موشک بالستیک برفراز آسمان ژاپن، اقدامی خطرناک، بی‌مهابا و در خور محکومیت است. پنتاگون نیز اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا گفتگو‌هایی تلفنی را با همتایان ژاپنی و کره جنوبی خود در مورد این آزمایش موشکی کره شمالی انجام داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: