کد خبر: ۳۸۵۶۱۰
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
یک عضو شورای شهر تهران می‌گوید:کلنگ‌زنی‌های پروژه‌های ساختمانی در شهرداری از این جهت است که اعلام شود مصوبه کمیسیون ماده ۵ را گرفتند. سهم شهرداری و سهم سرمایه‌گذار مشخص شده و قرار است در آن زمین پروژه مسکونی ساخته شود.

پیام کلنگ زنی‌های ساختمانی شهردار

مرداد امسال بود که معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در مراسم کلنگ زنی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در منطقه ۱۸ تهران از ساخت شهرک اکباتان ۲ در تهران خبر داد. حمیدرضا صارمی گفت که زمینی به مساحت پنجاه هکتار برای ساخت این شهرک مسکونی در نظر گرفته شده، اما محل این زمین روشن نشده، ازسایر کلنگ زنی‌های شهرداری تهران در حوزه مسکن هم جزییات چندانی منتشر نشده است.

ناصرامانی عضو شورای شهر تهران درخصوص این که چرا جزییات این پروژه‌های مسکنی شهرداری مشخص نیست و پیش از صدور پروانه کلنگ زنی می‌شود به اکوایران می‌گوید: کلنگ‌زنی از این جهت کردند که مصوبه کمیسیون ماده ۵ را گرفتند، سهم شهرداری و سهم سرمایه‌گذار مشخص شده و قرار است در آن زمین پروژه مسکونی ساخته شود. طبیعتا اگر بخواهند شروع به ساخت کنند، حتما باید پروانه شهرسازی بگیرند.

وی ادامه داد: درحال حاضر در کمیسیون ماده ۱۰۰ بیشتر رای به تخریب و قلع وقمع می‌دهیم تا سازندگان، برخلاف پروانه یا بدون پروانه ساخت و ساز را آغاز نکند. آن وقت ما خودمان در شهرداری بدون پروانه، کلنگ زنی می‌کنیم؟ من یقین دارم این کلنگ‌ها برای ساخت و ساز نیست؛ بلکه این کلنگ‌زنی‌ها برای این است که ما به مردم اعلام کنیم اینجا را براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ گرفتیم، ۷۰ درصدش را قرار است صرف سرانه‌ها کنیم و ۳۰ درصدش را مالکین ساخت و ساز می‌کنند.

امانی درپاسخ به این پرسش که این حرف به این معنی است که آغاز رسمی این پروژه‌ها دست کم با تاخیر چند ماهه آغاز می‌شوند گفت: من به عنوان یک عضو شورای شهر تهران از همان روز اول خدمت ایشان عرض کردم که شما سعی کنید کلنگ‌زنی نکنید. همان طورکه گفتم اگر این کلنگ زنی‌ها نمادین و برای این باشد که به مردم بگویند قرار است اینجا ۲ هزار واحد مسکونی ساخته شود و سایر بخش‌ها نیز به سرانه‌ها اضافه شود خوب است، اما اگر کلنگ‌زنی به این معنا است که من کلنگ می‌زنم از امروز روزشمار ساخت ۲۰۰۰ واحد شروع می‌شود، این اشتباه است و حتما همان کلنگ‌زنی می‌شود که من به آن انتقاد دارم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: