کد خبر: ۳۸۵۶۴۸
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
0
رئیس فدراسیون کشتی گفت: برای اینکه کشتی مازندران بیش از پیش حرکت رو به جلویی داشته باشد باید در ۴ حوزه خوب کار کند.

دبیر: کشتی مازندران برای پیشرفت باید در ۴ حوزه خوب کار کند/ توقعم از عسکری محمدیان بیشتر بود

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی حاضر در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد صربستان با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، علیپور رئیس مجمع نمایندگان مازندران، سینا کلهر معاون وزیر ورزش و جوانان، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا و برخی مدیران استانی برگزار شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مراسم تجلیل از قهرمانان مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی جهانی ۲۰۲۲ صربستان ضمن تبریک به مناسب آغاز امامت امام زمان (عج) و اینکه ان شالله طوری کار کنیم که آن حضرت از ما راضی باشد عنوان کرد: برای اینکه کشتی مازندران بیش از پیش رو به جلو حرکت کند و به سیر صعودی خود ادامه دهد باید در ۴ حوزه خوب کار کنیم. حوزه اول؛ وزارت ورزش است که باید کمک کند تا سالن‌های ورزشی در استان افزایش پیدا کند و فدراسیون را نیز از نظر بودجه‌ای و مالی کمک کند.

دبیر ادامه داد: حوزه دوم؛ فدراسیون کشتی است که نگاه ویژه‌ای به مازندران دارد مازندران شاگرد زرنگ کلاس کشتی است و از این رو فدراسیون همیشه در بخش‌های مختلف نگاه خاص و ویژه به این استان داشته است. در تمام رده‌های سنی تیم ملی از مربیان مازندرانی استفاده شده است. در حال حاضر ۳ مربی مازندرانی در تیم ملی بزرگسالان کشتی آزاد داریم. در کشتی فرنگی بزرگسالان و تمام رده‌های سنی کشتی آزاد و فرنگی اعم از جوانان و نوجوانان از مربیان مازندرانی استفاده شده است. تصمیم گرفته شده در هر سفر تیم ملی در همه رده‌های سنی حداقل یک مربی سازنده مازندرانی را به مسابقات اعزام کنیم.

دبیر با اشاره به اهمیت آموزش مربیان گفت: در بحث آموزش مربیان کار را شروع کرده‌ایم و ادامه خواهیم دادیم داد، چون به بحث آموزش مربیان اعتقاد دارم و آن را بصورت جدی دنبال خواهیم کرد. کشتی گیران در باشگاه و استان زیر نظر مربیان ساخته می‌شوند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: حوزه سوم؛ قهرمانان هستند، اول خانواده قهرمان که باید مواظب باشند، رفیقی خوب است که آدم را سمت کار خوب ببرد. خانواه‌ها باید مواظب باشند قهرمانان با هرکسی دوست و رفیق نشوند همیشه قهرمانان بزرگ رفیق‌های بد پیدا کردند که از راه بدر شدند. باید مواظب رفیقی که از وسط راه پیدا می‌شود باشند.

وی افزود: قهرمانان باید روی خودشان کار کنند که فقط از لحاظ شهرت و مالی بالا نیایند باید از نظر فرهنگی روی خودشان کار کنند تا قوی شوند. ما همیشه فکر می‌کنیم آدمی باکلاس و با فرهنگ است لباس برند تنش باشد، از نظر من آدم با فرهنگ آدمی است که از خدا بترسد و از گناه دوری کند. اگر این فرهنگ در ورزش جا افتاد، ورزشکاران تو هیچ موضوعی دچار تزلزل نخواهند شد.

دبیر خاطر نشان کرد: من همیشه به سرمربیان تیم ملی هم گفته‌ام فقط به فکر زندگی درون اردوی بچه‌ها نباشید، زندگی بیرون اردو ورزشکاران را هم دنبال کنید این وظیفه ما و خانواده‌ها است که از قهرمانان مراقبت و حراست کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: حوزه چهارم، هم استانداری محترم مازندران است، همانطور که دریای خزر، جنگل‌های مازندران و کشاورزی برای مازندران مهم است کشتی هم جزئی از فرهنگ مازندران است، از آقای استاندار، فرمانداران و شهردار‌های مازندران می‌خواهم که کشتی دراولویتشان باشد. بررسی شود و به باشگاه‌ها از نظر زیرساختی رسیدگی کنند.

دبیر با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان مازندران در بخش صنعت گفت: مازندران ۳ هزار واحد صنعتی دارد این واحد‌های صنعتی می‌توانند به کمک کشتی بیایند. این کمک می‌تواند شامل استخدام قهرمانان، کمک به باشگاه‌ها یا باشگاهداری باشد. آقای استاندار به اصناف ابلاغ کند تا به بحث کمک به کشتی ورود کنند و کمک حال کشتی و کشتی گیران باشند. اگر در این چهار حوزه‌ای که گفتم، خوب مراقب کشتی مازندران باشیم کشتی مازندران روز به روز بالا خواهد رفت.

رئیس فدراسیون کشتی درباره عسگری محمدیان رئیس هیئت سابق کشتی مازندران گفت: محمدیان نایب قهرمان جهان و المپیک هستند و مربی من در مسابقات جهانی سال ۱۹۹۹ بودند. روزی که وی رئیس هیئت شدند خیلی‌ها در مازندران با من بد شدند. باید قبول کنیم کشتی دارد یک پوست اندازی جدی می‌کند و این قطار با سرعت در حرکت است. توقع من این است رئیس هیئت‌ها محکم‌تر قدم بردارند و بابت همین مسائل با او قطع همکاری کردیم، ولی احترام محمدیان به عنوان یک قهرمان بزرگ و ارزنده بر ما واجب است.

دبیر ادامه داد: در آینده هم شاهد تغیرات در هیئت‌های دیگر استان‎‌ها خواهیم بود اینطور نیست که یک نفر را یک شبه عوض کنم چندین بار تذکر داده‌ام، ولی وقتی ترتیب اثری داده نمی‌شود آن موقع تصمیم می‌گیرم. تصمیمی هم که گرفته می‌شود به صلاح کشتی است و من فقط رشد و پیشرفت کشتی را می‌بینم.

دبیر با اشاره به اینکه تیم کشتی آزاد می‌توانست مدال طلا‌های بیشتری در مسابقات جهانی صربستان کسب کند گفت: امیرمحمد یزدانی شانس مدال طلا بود، امیرحسین زارع باید طلا می‌گرفت که خودش مدال طلا را درآورد انداخت گردن کشتی گیر ترک، یونس امامی قبل از کشتی اش با حریف آمریکایی قسم جان بچه‌ام را خوردم که می‌توانی این حریف را شکست بدهی، ولی اشتباه کرد و شکست خورد. بعد از باختش دعوایش کردم البته از نظر من حقش خورده شد. وقتی روی سکو سومی قرار گرفت فهمید می‌توانست طلا بگیرد که نتوانست خودش را کنترل کند و گریه کرد. تیم ایران با ۹ کشتی گیر هفت مدال گرفته و همه از عملکردش راضی هستند، ولی من راضی نبودم و باید کشتی ایران بهتر از این‌ها نتیجه بگیرد. توقع مردم از کشتی به حق است و ما باید بیشتر تلاش کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان ضمن تشکر از استاندار مازندران برای برپایی مراسم تجلیل از قهرمانان گفت: این پنجمین بار است که به مازندران می‌آیم همانطور که گفتم مازندران در کل کلاس ما بین استان‌های دیگر شاگرد اول است. عدالت این نیست که به همه یک طور نگاه کنیم به هر استان بر اساس آورده‌هایش باید ارج و قرب بگذاریم و بر همین اساس جایگاه مازندران ویژه است و برای فدراسیون، مازندران جز الویت‌های ویژه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: