کد خبر: ۳۸۵۶۵۴
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
وزارت خارجه آمریکا قرارداد ۳ میلیارد دلاری فروش تجهیزات نظامی به کویت را تایید کرد.

قرارداد نظامی ۳ میلیارد دلاری آمریکا و کویت

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا قرارداد ۳ میلیارد دلاری فروش سامانه موشکی زمین به هوای پیشرفته و سامانه پدافند هوایی میان‌برد به کویت را تایید کرده است.

پنتاگون در این بیانیه افزود: «این توافق بالقوه توانایی کویت را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آتی از طریق تقویت توانایی دفاع از خود در برابر عوامل مخرب منطقه‌ای و بهبود قابلیت همکاری با سیستم‌هایی که توسط نیرو‌های آمریکایی و سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس اداره می‌شوند، بهبود می‌بخشد.»

در آوریل ۲۰۲۱، کویت معاهده همکاری نظامی با آمریکا را تمدید کرد. معاهده همکاری نظامی دوجانبه که برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ منعقد شد به نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌دهد تا از تأسیسات کویت استفاده کنند و نیرو‌ها و تجهیزات آمریکایی را برای ده سال دیگر در کویت مستقر کنند.

آمریکا در حالی توافق نظامی خود با کویت را تمدید کرده است که روابط واشنگتن و ریاض پس از موافقت عربستان با کاهش عرضه نفت سازمان اوپک به بازار تا حدودی دستخوش تغییرات شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: