April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
استاد کارآفرینی دانشگاه تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۵۶۸۷
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
کارآفرین برتر برگزیده وزارت کار در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با هشدار نسبت به تورم سرسام آور و ناتوانی دولت در کنترل آن گفت: تورم به اندازه‌ای خطرناک است که می‌تواند تمامی ساختار‌های جامعه را ویران کند و از خانواده تا بخش‌های کلان کشور در عرصه‌های اقتصاد، سیاست و جامعه بحران آفرینی می‌کند.

سایه سنگین بی ثباتی و تورم بر اقتصاد

فرهاد جهانگیری با تاکید بر اینکه اختلاس، دزدی، کم فروشی و بسیاری از فساد‌ها ناشی از تورم فزاینده است گفت: در شرایطی که دولت نمی‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند و از سوی دیگر ارزش پول ملی هر لحظه سقوط می‌کند، مردم برای آنکه منطبق با تورم حرکت کنند، دست به هر اقدامی میزنند.

وی با تاکید بر اینکه انواع بزهکاری‌ها برای حفظ جایگاه اقتصادی است گفت: کارمندی که حقوق ثابت ماهیانه دارد و مطمئن است که ارزش حقوقی که می‌گیرد، روز به روز سقوط می‌کند و، چون نگران آن است که روز به روز وضعیت زندگی اش خراب‌تر شود، دست به انواع فساد‌ها می‌زند.

این استاد کارآفرینی دانشگاه با اعلام اینکه شاهد فساد در تمامی بخش‌ها هستیم گفت: از مدیریت شهری تا مدیریت‌های دولتی و کارکنان در هر سه قوه، شاهد بروز فساد هستیم که دستگیری‌های گسترده و محاکماتی که در دستگاه قضا صورت می‌گیرد، بیانگر این فساد است، زنگ خطری که به صدا درآمده و باید مدیریت شود.

وی اختلاس را بدترین نوع چالش اقتصادی توصیف کرد و گفت: در حالی که امید مردم به مدیران سالم و توانمند منصوب در هر سه قوه است، شاهد هستیم که بسیاری از آن‌ها نیز از پست و مقام شان سواستفاده می‌کنند تا از بحران ناشی از تورم آینده رهایی یابند.

 

بیشتر بخوانید: افزایش نرخ تورم با تصمیم دولت رئیسی



جهانگیری با اعلام اینکه امروز شاهد مسابقه خرید ملک، طلا، دلار، خودرو و تمامی کالا‌ها هستیم گفت: کشور با بحرانی به نام تورم انتظاری روبه‌رو است و، چون مردم می‌دانند و می‌بینند که روز به روز قیمت‌ها بالاتر می‌رود، سعی می‌کنند ارزش پول خود را برای مقابله با تورم انتظاری حفظ کنند، در نتیجه در اولین فرصت پول خود را تبدیل به هر کالایی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه همه مردم نگران یک لحظه دیگر خود هستند گفت: برای مدیریت مشکلات بایست برنامه‌های سالانه تعریف کرد، اما به اندازه‌ای اقتصاد بی ثبات و مدیریت بی‌برنامه داریم که مردم نگران یک لحظه دیگر هستند و در نتیجه هر اقدامی انجام می‌دهند تا آینده متزلزل را با خرید هر کالایی جبران کنند.

کارآفرین برتر برگزیده وزارت کار در سال‌های ۹۱ و ۹۲ با اعلام اینکه در تمامی سال‌های گذشته بحث حمله نظامی و مقابله رو در روی دشمن مطرح بود گفت: مدت هاست دشمن ابزار بحران سازی و چالش آفرینی برای کشورمان را شناخته و به جای آنکه اسلحه گرم بدست بگیرد، با بحران سازی اقتصادی آنچنان چالش آفرینی می‌کند که صد‌ها بار بدتر از حمله نظامی است.

وی با اعلام اینکه دشمن به چالش آفرینی‌های اقتصادی متوسل شده است گفت: بزرگترین چالشی که امروزه دشمن به تاثیر آن پی برده، ایجاد تورم است و مشاهده می‌کنیم که هر لحظه به تورم دامن زده میشود، به نوعی که تورم ۵۰ درصدی که می‌تواند بزرگترین اقتصاد‌ها را زمین گیر کند، در کشور ما به عددی عادی تبدیل شده که البته بحران ناشی از آن را نیز شاهد هستیم.

جهانگیری با اعلام اینکه در کنار کینه توزی‌های دشمن، با بحرانی بزرگ به نام سومدیریت داخلی رو به رو هستیم گفت: انتخاب غلط، روی کار آمدن افراد ناتوان و ناکارآمد، تصمیمات سلیقه‌ای و نبود تخصص و تجربه باعث شده که اقتصاد به ورطه سقوط بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه بی ثباتی در اقتصاد کار را به جایی رسانده که امروزه حتی برای یک ساعت دیگر نمی‌توان برنامه ریزی کرد گفت: در این شرایط چه انتظاری داریم که بتوانیم فشار‌های دشمنان که در راس آن‌ها تحریم قرار دارد را با توسل به تولید و توان داخلی مدیریت کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: