کد خبر: ۳۸۵۷۰۲
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
یکی از ویژگی‌های طرح یارانه دستمزد جذب فارغ التحصیلان است که در این طرح حدود۳۹هزار و ۱۱۰ داوطلب شرکت کرده اند.

استقبال ۶ هزار کارفرما از طرح یارانه دستمزد

یارانه دستمزد طرحی است که دولت بخشی از دستمزد را به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی دارند و زیر ۳۵ سال سن دارند پرداخت می‌کند.

به موجب این طرح به کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحد‌های خود استفاده کنند،۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آن‌ها کاهش یابد.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است. در راستای حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال شیوه نامه پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار از اشتغال ابلاغ شد.

یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به موجب این شیوه‌نامه به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی زیر ۳۵سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمک‌های مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

مطابق آمار وزارت کار حدود۶هزار و ۸۱۵ کارفرما در این طرح شرکت کرده اند و این طرح حدود ۳۹ هزار و ۱۱۰ داوطلب داشته است. در راستای این طرح ۳۳ هزار و ۵۲۷قرار داد منعقد شده است و حدود ۶۷۷ قرارداد جاری است.

یکی از ویژگی‌های این طرح این است که اولویت جذب نیرو در طرح یارانه دستمزد را با نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: